וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריינג' רובר בניחוח גרמני

ריינג' רובר הוא אחד מרכב הפנאי החזקים ביותר בעולם, במיוחד בגרסה הבכירה. אבל זה לא מספיק לסדנת המאן, שחילצה ממנו עוד יותר

לנד-רובר היא לקוחה קבועה של אחת מסדנאות הרכב המיומנות ביותר בעולם, אוברפינץ' (Overfinch). זו חברה בריטית וותיקה שעוסקת בלעדית בשיפורים למותג השטח הבריטי מאז 1975, ושמידי פעם מתפרסמת מכונית שלה באחת מתוכניות הרכב המוטוריות בבריטניה (טופ-גיר, למשל). לכן, כשפוגשים מהעבר השני של היבשת סדנה גרמנית שמפיקה חבילת שיפורים לריינג'-רובר ספורט, מייד מתבקשת השוואה בין שתי החברות ותכונותיהן, כאשר הפעם זו 'המאן' שנדרשת לספק תשובות.

המאן (HAMANN) נקשרת לרוב למכוניות גרמניות מהבית: ב.מ.וו, פורשה, מרצדס, אודי וחברותיה. מכונית פנאי כמו ריינג'-רובר ספורט היא לא בדיוק לטעמה, אלא אם כן היא נוחתת אצלה במחסן מצוידת במנוע החזק ביותר, לו הספק של 510 כ"ס ממנוע שמונה צילינדרים מוגדש-על. בהמאן טוענים עוד לפני הכול, להזנקה "מסחררת" בהספק ל-530 כ"ס, ועלייה בנתון המומנט ל-68.5 קג"מ מטווח של 2,500 סל"ד. האמנם כזה הבדל?

את ההישגים זוקפים בהמאן לזכות מערכת פליטה מיוחדת ולכיול מחדש של מחשב המנוע, כך שהביצועים השתפרו גם הם בכמה היבטים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כ-6 שניות (6.2 שניות) והמהירות המרבית עומדת כעת על 227 קמ"ש. המאן טיפלה גם במערכת המתלים כך שזו תחזיר משוב מדויק יותר מהקרקע ותרסן זוויות גלגול בעיקולים, ומול העברות משקל חריפות.

הקיט החיצוני, כמו שרואים בתמונות, כולו צבוע לבן ועמוס בחישוקים ענקיים, חצאיות צד, פגושים שונים ומורחבים, צמיגי בקוטר 295/35 ועוד, תחת הכותר - DESIGN EDITION RACE ANODIZED". תא הנוסעים אגב יכול שיהיה באיזה גוון וריפוד שבוחר הלקוח. החל מריפודי עור, אלקנטרה, סיבי-פחמן בחלקים מסוימים, מערכות שמע מפוארות וכלה במושבי ספורט חובקים.

המחיר הרשמי אינו פורסם, אך מדובר על פי דיווחים באירופה בסכום שנע באזור ה-15 אלף יורו. אם אתם חושקים בגרסת אוברפינץ' אגב, תאלצו להיפרד מסכומים הרבה יותר גבוהים, בגזרת ה-140 אלף יורו (כ-700 אלף שקלים לפני מס) אחרי כל השיפורים, כולל המכונית. מצד שני, אוברפינץ' כמעט מעולם לא ירדה מ-500 כ"ס בכל הגרסאות שלה. מעניין מה היא תחולל בדור החדש של הריינג'-רובר ספורט, בשנה הבאה.

עוד סדנאות שיפורים בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully