וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב בטיחותי יהיה משתלם יותר

משרד התחבורה יעניק הטבות מס בשווי אלפי שקלים לעידוד רכישת כלי רכב המצוידים במערכות בטיחות מתקדמות. "ביכולתן לפצות על טעויות הגורם האנושי בכביש"

בשנת 2012 יהיה כדאי יותר לקנות רכב חדש ובטיחותי. במסגרת כינוס מהנדסי הרכב השנתי שהתקיים בתל אביב, הודיע שר התחבורה ישראל כץ על כוונת משרד התחבורה להקנות תמריצי מס בגובה אלפי שקלים על יבוא מכוניות המצוידות במערכות הגנה מתקדמות. זאת על פי המשרד כדי לעודד את הציבור לרכוש כלי רכב בטיחותיים יותר. ההטבות תינתנה החל מהרבעון השני של השנה.

הטבות המס תזקפנה לכל רכב (פרטי ומסחרי) שמשקלו עד 3.5 טון, ואלה תחולנה גם על מכוניות במסגרת יבוא אישי. ממשרד התחבורה מוסרים כי תמריצי המס שנקבעו בין משרד התחבורה לרשות המסים יהיו באלפי שקלים כאמור, וכי הזיכוי במס ייחשב כמס קצובה, "בהתאם לחבילת הבטיחות המותקנת ברכב" - לכל מערכת בטיחות ניקוד פרטני שמציין את תעריף המס.

על פי הנחיות משרד התחבורה, המערכות הרלוונטיות לתכנית המס הן כדלהלן: כריות אוויר, בקרת יציבות, בקרת סטייה מנתיב, מערכת ניטור מרחק רכב מלפנים, מערכת זיהוי שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, הגנה על הולכי רגל (בקרת בלימה אוטומטית עד מהירות 30 קמ"ש) ומערכת סיוע לבלימה. עוד מערכות בחבילת המס תהיינה כאלה המשולבות בחבילות אבזור נוספות: בקרת ראייה לאחור (מצלמת רוורס), חיישני לחץ אוויר בצמיגים וחיישני משקל בגוף המושבים בשורות מאחור.

"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים רואה חשיבות רבה ברכישת כלי רכב חדשים המאובזרים במערכות בטיחות מצילות חיים, שיש ביכולתן "לפצות" על טעויות של הגורם האנושי בכביש", כך השר כץ. בעתיד אגב, תבחנה מערכות נוספות לקבלת הטבות מס, ביניהן מערכת אורות אדפטיביים, זיהוי תמרורים והקרנתם בלוח המחוונים בהתרעות ויזואליות וקוליות.

יש לציין כי חלק מן המערכות הבטיחותיות המאוזכרות לעיל, מותקנות בכלי רכב מודרניים מהשנים האחרונות, כך שסביר שתחול ירידה מסוימת במיסוי כל מכונית חדשה שמיובאת ארצה, על פי רשימת התקני הבטיחות האקטיביים שלה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully