וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה MX5 עוברת לטורבו?

האם הדור הבא של הרודסטר הפופולארית ביותר בעולם מאזדה MX5 מיאטה, יזכה למנוע זעיר ומוגדש טורבו מסדרת סקיי בנפח 1.3 ל'?

רפורמת המנועים של מאזדה עושה את דרכה ל-MX5. על פי דיווחים של כלי התקשורת בבריטניה, הרודסטר המוצלחת תצויד לראשונה בתולדותיה (שלא במסגרת שיפורים) במנוע מוגדש טורבו בנפח 1.3 ל' (או 1.5 ל') בטכנולוגיית 'סקיי', וירש החל משנה 2012 את שני המנועים הנוכחיים המשרתים אותה להם נפח של 1.8 ל' ו-2.0 ל'.

מאזדה אף תרכיב את המנוע סביב פלטפורמה חדשה, גם היא מסדרת סקיי, המכונה במסדרונות החברה "פלטפורמה S". מהנדסי הרכב התחייבו להשיב את מיאטה לשורשים תוך הפחתת עשרות ואולי עד 300 קילוגרמים ממשקלו של דגם ה-NC שהושק ב-2005. ההשערות בבריטניה הן סביב משקל נקי, ללא נהג, של קצת יותר מ-850 קילוגרמים. הגרסה השדופה ביותר של ה-MX5 יש לומר שקלה כ-955 ק"ג לפני 23 שנים, בדור הראשון של הסדרה.

התאוריות לגבי הספק המנוע נעות ומתפצלות בין 125 ל-180 כ"ס בחיבור לתיבה ידנית שישה הילוכים (אופציה לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים), בה נעשו שיפורים למכביר לרבות מהלך בורר קצר ומהיר (short-throw) לחידוד יעילות המנוע וחיזוק הקשר בין הנהג למכונה - כשם שהמיאטה ייסדה כסימן ההיכר שלה מאז יומה הראשון על הכביש, ב-1989, מלבד כאמור ההנעה האחורית.

מעבר לכך, אין הרבה פרטים נוספים אודות הדור הרביעי המתבשל למותג, למעט כיוון עיצובי ששואל השראה מרכב הראווה טקארי קונספט, שהוצג לאחרונה וסולל את הדרך למאזדה 6 הבאה. מאזדה תיפטר מהגריל "המחייך" לטובת מראה סולידי שחולק דמיון עם הדור הראשון. המכירות למיאטה הבאה תחלנה בראשית 2013, עם בכורה רשמית המתוכננת לקראת סוף שנת 2012.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully