וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון: פיטר שרייר, אבי אף הנמר של קיה

ירון אדרי

7.12.2011 / 13:42

פיטר שרייר נחשב לסוג של אלוהים בתוך קיה. ראיון עם הגרמני שעזב את אודי לטובת יצרנית רכב קוריאנית ועל חלקו בהפיכתה לסמל שהיא היום

הבשורה על עיכוב של שלוש שעות בטיסה חזרה לישראל החמיצה את פני כולם, גם את של פיטר שרייר, האיש שעזב את החלונות הגבוהים באודי, ערק לקוריאה כדי להתמנות לתפקיד ראש מחלקת העיצוב של קיה. הוא, לדעת רבים, אחראי לא רק ל'אף הנמר' של מכוניות החברה, אלא לזכותו ניתן לקשור חלק ניכר מההצלחה לה זוכה החברה הודות למהפך העיצובי שעברה קיה.

"בדיוק ישבתי וספרתי את מספר החותמות בדרכון - 23. אני יותר באוויר בקו מינכן-סיאול-מינכן מאשר בבית", כך פותח שרייר בשיחה ומגלה שהוא עושה את כל הדרך הארוכה הזאת לפחות פעם בחודש מאז שהוא בקיה. ומה גורם לגרמני שאחראי על לא מעט יצירות מוטוריות כמו אודי TT ופולקסווגן המקורית לעזוב עבודה קל"ב לטובת מי שנחשבה עד לא מזמן לאחת מיצרניות הרכב הנחותות בעולם? "ההרתפקאה משכה אותי לכאן. קוריאה זו לא גרמניה, ההבדלים בתרבות ובתפישה גדולים וזה מאתגר אותי. אני אוהב לבוא לפה ובכל ביקור אני לומד יותר ויותר".

האתגר הגדול ביותר של שרייר היה להפוך את קיה ממותג עממי וזול למותג בינלאומי מוערך. "חברה צריכה אמנם לשמור על השורשים שלה, אבל רציתי לתת לקיה עיצוב גלובלי יותר, שיתאים את השיווק שלה לכל העולם. אם ניגע בעיצוב, החזית למשל מאוד בולטת ומקיפה את כל הדגמים. זה נעשה בכוונה היות וזה מעניק אישיות והצהרה של אנחנו כאן ואנחנו בטוחים בזהות שלנו".

השאלה המתבקשת כמובן קשורה לאיכות המכוניות, שאמנם עשתה קפיצה משמעותית אולם עדיין לא מיישר לחלוטין קן עם הנהוג באירופה. "קיה עשתה צעד חשוב וגדול קדימה בעניין של איכות. צריך גם לקחת בחשבון שחשוב לאזן בין איכות למחיר אותו מוכנים הלקוחות לשלם. אנחנו צריכים לנסות ולעמוד לפני המתחרים ביחס הזה".

האם קיה מאפשרת לך יד חופשית? "יש לי תמיכה מלאה מהם בכל מה שאני עושה. קחו לדוגמה את סול. העבודה עליה כמעט הסתיימה כשהגעתי לקיה, ובכל זאת הצעתי עוד כמה כיוונים והם הסכימו ואת התוצאה ראינו בשלושת הקונספטים המנוגדים שהוצגו בתערוכת ז'נבה 2008. בסוף קיבלנו מכונית מעניינת. או שאתה אוהב אותה או שאתה שונא".

ובכל זאת, למרות מעמדו, לא כל הצעה של שרייר מתקבלת. "אני אוהב את הסימול הנומרי ויש לנו את זה. קיה K5 בקוריאה היא אופטימה של ארה"ב, K7 היא קאדנזה וכן הלאה. אני מנסה לשכנע את הקוריאנים אבל הם בשלהם. תראו מותגים גרמניים למשל. לאודי יש שם אחד בכל העולם, כך גם ב.מ.וו ומרצדס. סדרה 3 היא סדרה 3 בגרמניה, ארה"ב ויפן".

תשכחו מה שידעתם על מכוניות

קיה כמו מרבית יצרניות הרכב בעולם, פוזלת אף היא לטכנולוגיות אקולוגיות כאשר בקצה הנבואה עומדת מכונית חשמלית טהורה. "ההבדלים בין רכיבי המכוניות החשמליות לקונבנציאונליות יאפשרו להציג מכונית אחרת ממה שאנחנו מכירים כיום. הפרופורציות תהינה שונות וזה ישפיע על העיצוב".

המעבר למכונית חשמלית כך מגלה לנו שרייר, יאפשר לו לבטא את חזונו. בעיני רוחו הוא רואה תא נוסעים עם מקום מוגדר לנהג, כאשר הקונסולה הראשית המוכרת כיום עוטפת אותו ומאפשרת לו שליטה מלאה במערכות הניהוג והבקרה. כמו טייס קרב. "כבר כיום אפשר לראות את זה באופן חלקי בעיצובים שלנו".

הרצון של כולנו למלא את החלל הריק שנותר בעקבות הטיסה האריך את זמן השיחה הרבה מעבר לזמן הממוצע לו היה מדובר בראיון רשמי שנקבע מראש. כך הצלחנו לשמוע משרייר פרטים שאולי היו נבלמים על ידי קצין העיתונות שלהם, כמו למשל על סיד החדשה. "היא תיראה ספורטיבית הרבה יותר מהיום. נמוכה וארוכה יותר גם במרכב האצ'בק וגם סטיישן. תא הנוסעים יהיה מכוון יותר לשימוש הנהג", הוא חוזר ומדגיש את חזונו. ומה לגבי גרסת קבריולה שאתה כל כך מייחל לה? "אני לוחץ עליהם אבל כרגע דוחים זאת בעיקר בגלל אי עמידה בביקוש הגובר לדגמים הנוכחיים".

שרייר גם מייחל כי מכונית הקונספט האחרונה פרי מכחולו, ה-GT שהוצגה בתערוכת פריס השנה, תגיע לייצור כמו שהיא. "הלוואי שנצליח להתאים את העיצוב בלי שינויים לפלטפורמת הנעה אחורית". לא מדובר על משהו קצת נועז בשביל קיה? "הכי מסוכן זה לא להעז".

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully