וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצה אבארת' פרארי, קיבל מעצר

מתווך אשר עוסק בייבוא אישי לישראל נעצר לאחר שהגיש מסמכים כוזבים למכס, בהם הצהיר על מכונית שעלותה מחצית מהעלות המקורית באירופה

בית משפט השלום באשדוד (כבוד השופטת גלית שליו) הורה על מעצרו של תושב תל-אביב, מתווך כספים אשר עוסק בייבוא אישי, לאחר שהתגלה כי ניסה להונות את רשויות המכס בארץ. האיש ששמו לא הותר לפרסום, חשוד בהגשת מסמכים מזויפים ובהטעיית פקיד מכס, לאחר שניסה לייבא ארצה מכונית מסוג אבארת' 500 פרארי טריביוטו, במחיר של אבארת' 500 רגילה.

על פי תיעוד מסמכי בקשת המעצר, שהוצגו על ידי יחידת סמים ומכס באשדוד, בסוף חודש נובמבר האחרון התקבלה ידיעה על פיה משתחרר רכב בייבוא אישי מרשויות המכס, מסוג אבארת' 500 פרארי טריביוטו (שעלותו בישראל כ-390 אלף שקלים ביבואנית סמל"ת). המכונית שנרשמה על שם היבואנית אילנה מור, כך רשות המסים, עולה באירופה כ-34 אלף אירו, אולם המסמכים שדווחו על ידי המתווך לרשויות המכס ציינו סכום שנמוך ביותר ממחצית והסתכמו ב-16,500 יורו, כשלצד זה מצוין כי הרכב המיובא הינו מסוג אבארת' 500 (מחירו בישראל כ-160 אלף שקלים).

על פי הבקשה, החשוד ביצע עבור היבואנית את פעולות היבוא לשם הבאת הרכב מחו"ל ושחרורו מהמכס, לאחר שזו שכרה את שרותיו. לא רק שהחשוד זייף את חשבון הספק, אלא זה אף שינה את דגם הרכב, נתוני הספק מנוע ועלותו, במטרה להציג מצג שווא לרשות המסים, ובמטרה להתחמק מתשלום מס בהיקף של אלפי שקלים. עוד צוין כי החשוד ביצע את יבוא הרכב ושחרורו, לפי הסיכום תמורת סכום כולל של 310,000 אלף שקלים.

בעקבות השתלשלות האירועים, נדרשו היבואנית מור ובן-זוגה להתייצב בחקירה במכס. אולם קודם לכן, נפגש עימם החשוד במעשה בתחילת חודש דצמבר, על מנת לתאם גרסה שקרית לגביי פרטי המכונית והעברות הכספים לארצות מחוץ לישראל. בני הזוג סרבו לשתף עימו פעולה, והתפקדו למכס עם המסמכים המקוריים, ולא כפי שהוצהר ברשימון למכס.

מנהל המכס באשדוד יוסי בן ישי, טוען כי רשות המכס עסוקה במקרים רבים ודומים, וכי מזה זמן מבוצעת אכיפה נרחבת בנושא. "לצערנו, קיימת תופעה בה מתווכים מנמיכים את ערך העסקה על מנת להשתמט מתשלום מס אמת, תוך ניצול לרעה את חוסר הידיעה של ציבור הלקוחות באשר לנהלים והוראות החוק".


עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully