וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 רכבות קלות מיום שישי?

חברת סיטי פס הגישה את תכנית הבטיחות שדרש שר התחבורה ישראל כץ להגדלת צי הרכבות. "רכבת קלה כל 6-9 דקות בשעות השיא"

צי הרכבות הקלות יגדל החל מיום שישי הקרוב, ה-16 בדצמבר, מ-14 ל-18 רכבות. כך על פי הודעת דובר משרד התחבורה. מ"מ מנכ"ל המשרד אלכס לנגר, חתם אמש (שלישי) על אישור מיוחד המתיר לחברת סיטי-פס להשמיש 18 רכבות קלות כבר בסוף השבוע הקרוב. האישור ניתן לחברה לאחר שזו עמדה בהתחייבות תקני הבטיחות של הממונה מטעם המדינה, חברת ISA, כפי שדרש שר התחבורה ישראל כץ בשבוע שעבר.

לדברי צוות תכנית האב ומשרד התחבורה, הגדלת צי הרכבות מ-14 כיום ל-18, תאפשר לשדרג את תדירות הרכבות בתחנות האיסוף, ולפי הערכתם תגיע הרכבת למקום בזמן של 6-9 דקות, בשעות השיא. עם זאת, יש לציין כי חברת סיטי-פס עדיין נדרשת לבצע במקביל את כל התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והקשר עם הרכבות, שבין היתר גרמו לעיכובים ותקלות בחודשי ההפעלה הספורים, ועל כן נדרשת היערכות מתוגברת על מנת שכל המהלך יובא לסיום בבטחה.

השר כץ ציין כי הגדלת התדירויות תשפר את השירות וכי "ניתן יהיה לבצע בהדרגה את המעבר המתוכנן של הנוסעים מקווי האוטובוס, הנוסעים עדיין בתוואי, לשימוש קבוע ברכבת הקלה". עוד אומר כי ניתן יהיה להשלים את התקנת הרמזורים ה"חכמים" המקנים עדיפות לרכבת הקלה בצמתים.


עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully