וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חרם גורף על שימוש בנייד

המועצה לבטיחות לאומית בארה"ב קוראת לאסור את השימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, כולל שימוש בדיבורית. "3,000 איש איבדו את חייהם". התנאי היחיד - מקרה חירום

ארה"ב מגבירה את מלחמת החורמה בהסחות דעת מסוכנות בנהיגה. ה-NTBS, המועצה לבטיחות לאומית באמריקה, תבקש להעביר חוק מחמיר, לפיו יאסר כל שימוש בטלפון נייד, סמארטפון, אייפון, אייפוד, או כל מכשור אלקטרוני קיים בזמן נהיגה, לרבות דיבורית, למעט במקרה חירום של ממש. זוהי הפעם הראשונה שהגופים הפדרליים שוקלים להעביר תקנות היקפיות לתופעת הטלפונים הסלולריים בכלי-הרכב.

"המלצת הוועדה מתייחסת ספציפית ל-50 המדינות ולמחוז קולומביה, להתנות את השימוש בנייד למקרי חירום בלבד, או מכשירים אלקטרונים אשר נועדו לסייע לנהג בנהיגה עצמה", כך מסביר בכיר היושב במועצה ל'דטרויט ניוז'. לא ברור כרגע מה גורלה של מערכת הניווט הפופולרית המותקנת אצל רבים גם בנייד, אולם סביר שעמה (ומול הנהג) תהיינה הקלות, במידה וכוחות האכיפה יבקשו הסברים לפשר הפעלתה. ה-NTSB אף מסרב לפרט אילו מערכות/ממשקים כן יותרו לשימוש, אולם חלק מהמעורבים בוועדה טוענים שהחוק לא יגביל שימוש במערכות כגון פורד סינק, למשל. "מערכות מובנות תקבלנה הגדרות ספציפיות בחוק".

ב-NHTSA, ארגון הבטיחות בארה"ב, ינסו לחזק את המלצת הוועדה עם נתונים סטטיסטיים אודות גודל והיקף הסכנות הטמונות. לפי דבריו, מעל 3,000 איש קיפחו את חייהם בכבישים בשנה שעברה, כתוצאה מהסחת דעת שנקשרה לשימוש תכוף בטלפונים ניידים בעת נהיגה. "הגיע הזמן לכבות את כל המכשירים שלא נחוצים ומפריעים לנהגים", כך ממליצה סגנית נשיאת מכון ה-NHTSA דבורה הייסמן.

המקרה המתועד הראשון בארה"ב לתאונה קטלנית שנגרמה כתוצאה מדיבור בטלפון נייד, נרשם בשנת 2002. נהגת צעירה קיבלה שיחה למכשיר הנייד על כביש מהיר באזור מרילנד, סטתה מנתיבה, חצתה גדר הפרדה, התהפכה והרגה חמישה אנשים. המקרה הקשה ביותר לאחרונה דווח במיזורי: נהג טנדר התנגש בחלקו האחורי של טרקטור בשטח בנייה וגרר אחריו שרשרשת התנגשויות, בסיומה נהרגו שני אנשים ו-40 נפצעו. המשטרה שחקרה את האירוע מצאה כי נהג הפיק-אפ קיבל 11 מסרונים ב-11 דקות, בסמיכות מיידית לרגע התאונה.


עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully