וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-2012 האוטובוסים יהיו זולים יותר בפריפריה

עשרות קווים בינעירוניים ייהנו מהוזלה של מספר אחוזים בתעריפי הנסיעה, בקווים המחברים בין יישובי הפריפריה ואל המרכז. הפחתה של 25 אחוזים במנויי חופשי חודשי

השלב השני ברפורמה של התחבורה הציבורית יוצא לדרך. החל מ-1 בינואר יוזלו מחירי הנסיעה בקווים הבינעירוניים המחברים בין יישובי הפריפריה וגם למרכזי הערים. כך הודיע אמש (רביעי) שר התחבורה ישראל כץ. תעריפי הנסיעות יוזלו בשיעור של כמה אחוזים בודדים, כפי שבוצע בחצי השנה האחרונה במרכז הארץ במסגרת השלב הראשון, על מנת להנגיש את התושבים למטרופולין הקרוב בעלות נמוכה יותר.

הוזלות המחירים הצפויות מונות עשרות קווי אוטובוסים בכל רחבי הארץ. כך למשל נסיעה מקרית שמונה לצפת תעלה מ-1 בינואר 18 שקל, במקום 20.7 שקל כיום. נסיעה מירוחם לדימונה תעלה 9.8 שקל לעומת 11.3 שקל כיום, ונסיעה מאשקלון לתל אביב תופחת ב-2 שקלים ל-18 שקלים, כמו גם נסיעה מאשדוד לירושלים. נסיעה מחיפה לטבריה ומחיפה לתל אביב תעלה 24 שקלים (לעומת 26.5 שקלים) ונסיעה מצפת ליקנעם תעלה 30 שקלים, הוזלה של 2.5 שקלים. כנ"ל נסיעה מקרית שמונה לכרמיאל.

מנצרת לנתניה תעלה נסיעה 30 שקלים (הפחתה של 4 שקלים), נסיעה מבאר שבע לירושלים תעלה 30 שקל במקום 32.5 שקל ונסיעה מתל אביב לירושלים תעלה 18 שקלים. נסיעה מאשדוד לרמלה הופחתה בשקל אחד ל-18 שקלים. תעריף הנסיעה בין בית שמש לתל אביב יוזל ל- 18 שקל במקום 19.1 שקלים כיום.

זאת ועוד, תתווספנה הוזלות נוספות במחירי חופשי-חודשי בפריפריה, ואלה יופחתו בשיעור של עד 25 אחוזים. כך למשל יעלה מנוי חופשי-חודשי על קו עכו-נהריה-חיפה 400 שקלים (הוזלה של 132 שקלים). יש לציין כי במסגרת הרפורמה יותקנו בעמדות ההמתנה מסכים דיגיטאליים המורים על זמני הנסיעות, וכן קורא כרטיסים "חכם", כפי שנהוג באירופה, המאפשר לנוסע לדלג על הנהג ולעלות על האוטובוס מהדלת האחורית.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully