וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נגד "מעושרות"

19.12.2011 / 13:24

התוכנית מעושרות פוגעת במאמצי הבטיחות בדרכים. מנכ"ל הרשות הלאומית דורש למנוע שידור של תכנים טלוויזיוניים בהם מצולמות עבירות תנועה

האם עבירות התנועה ירדו מהמסך? הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תילחם גם בטלוויזיה שלכם. מנכ"ל הרשות רון מוסקוביץ, פנה היום (שני) אל מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מר מנשה סמירה, במטרה שיפעיל את סמכותו החוקית כנגד תכניות שבמהלכן מתבצעות עבירות תנועה על ידי המשתתפים בהן. הסיבה - בעצם שידורן (של עבירות התנועה המצולמות. ק.ל) משום מתן לגיטימציה לביצוע עבירות תעבורה.

בהמשך לפניה זו, פועלת הרשות גם כדי ליזום דיון בכנסת בנושא זה ולבקש את התערבותם של יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה ויו"ר ועדת החינוך ח"כ אלכס מילר. במכתב ששלח מנכל הרשות רון מוסקוביץ הוא מלין על כך שישנה תופעה גוברת של משתתפים בתוכניות טלוויזיה וריאליטי ('מעושרות' בעיקר), אשר מצולמים כשהם מבצעים עבירות תנועה שחלקן חמורות מאוד. חלק מהמשתתפים נוסעים ברכב ללא חגורות בטיחות, משוחחים בסלולארי ללא דיבורית ועוד עבירות שסכנה בצדן.

עבירות אלה ושידורן בתוכניות, לדבריו, מהוות מודל לחיקוי על ידי הצופים. עוד מציין מוסקוביץ כי שידורן של עבירות אלה הנו עבירה על סעיף 46(א)(1) לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, ולסעיף 38(א)(1) לכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו (שידורי תכניות טלוויזיה בידי בעל זיכיון), תש"ע-2009, אשר אוסרים על שידור שידורים שיש בהן עבירות פליליות.

רון מוסקוביץ: "במחי יד של מספר שעות שידור, נפגעים המאמצים והפעילויות שלנו שבכוחם להציל חיים. אין בכוונתי להרפות בנושא ועל כל הגורמים האמונים על השידור הציבורי בישראל לפעול בהקדם האפשרי ויפה שעה אחת קודם.

האם אתם מסכימים לדעתו של מנכ"ל הרשות הלאומית? ספרו לנו על כך בפייסבוק של וואלה! רכב

עוד ענייני בטיחות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully