וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאאב הגישה בקשה לפשיטת רגל

19.12.2011 / 14:15

ג'נרל מוטורס הפנתה לה את הגב, הסינים ברחו ברגע האחרון, ספייקר נעלמה וממשלת שבדיה הציעה כתף קרה. סאאב כבר לא איתנו

סאאב 1949 – 2012, הסוף. כשלו הניסיונות להציל את יצרנית הרכב השבדית ואמש (שני) היא הגישה בקשה לפשיטת רגל לבית הדין בוונרסבורג שבדיה. בהודעה שפרסמה הנהלת החברה (Swan - Swedish Automobile N.V) נמסר כי לאחר קבלת עמדת ג'נרל מוטורס (מחזיקה בבעלות סאאב) כי הקמתה מחדש של סאאב השבדית אינה אפשרית בשלב זה, הנהלת סאאב קיבלה על עצמה החלטה כי ללא מימון חיצוני או קבלת סיוע כספי, הגשת בקשה לפשיטת רגל תהיה הצעד הנכון כלפי נושי החברה. הנהלת סאאב צופה כי הבקשה לפשיטת רגל תאושר על ידי בית המשפט וכי במהרה ימונה כונס נכסים.

הבקשה לפשיטת הרגל של סאאב אינה מפתיעה. בשנים האחרונות, לאור קשיים כלכליים עצומים, ניסתה סאאב לקושש תקציבים מאימא ג'נרל מוטורס, אך משום שגם זו משתקמת בעצמה מהמשבר הכלכלי של 2008, התשובה הייתה שלילית. מאוחר יותר, נעשו ניסיונות חוזרים ונשנים למכור את סאאב לספייקר ואף לסינים, אך גם אלה החליטו בשלבים מתקדמים של המשא ומתן לסרב ולהימלט.

סאאב הוקמה בשנים המוקדמות של המאה העשרים כיצרנית מטוסים ומנועים. מכוניתה הראשונה נקראה 92 והיא הופיעה לראשונה ב-1949 והיא הציעה הנעה קדמית שנחשבה לחדשנית בזמנה. אחריה באה ה-93 אשר הציעה מנוע שתי פעימות ושלושה צילינדרים וזו הביאה לחברה שלל תארים במרוצי הראלי. בשנת 1991 השתלטה ג'נרל מוטורס על סאאב והחליטה כי על החברה השוודית להציג דגמים חדשים במקום אלו המיושנים שהיו עד אז. אז נולדו ה-9-7 וה-9-3. בשל קשיי תקציב, סאאב לא הצליחה להעמיד דגמים ממשיכים ל-9-3 ול-9-5 ולכן נשארה מחוץ לתחרות הגוברת בעולם הרכב.

סאאב חשובה לכם? ספרו לנו עד כמה בפייסבוק של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully