וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מכל חמישה נוהג תחת השפעת אלכוהול

21.12.2011 / 12:08

רגע לפני מסיבות הסילבסטר, חושפת אור ירוק נתון מדאיג לצריכת אלכוהול ונהיגה. 800 תאונות בשנה נגרמות בגלל אלכוהול

בעוד ההזמנות למסיבות הסילבסטר ממלאות את הרשתות החברתיות, עמותת אור ירוק חושפת נתונים מדאיגים מסקר שערכה עבורה גיאוקרטוגרפיה. מבין 500 המשיבים בסקר שגילם 18 ומעלה, 100 מהם השיבו בחיוב לשאלה האם נהגו תחת השפעת אלכוהול. כלומר, 20 אחוז מהנשאלים דיווחו כי נהגו לפחות פעם אחת תחת השפעת אלכוהול בשנה האחרונה. שליש מהם הצהירו כי נקטו אמצעי זהירות כמו מים או קפה לפני שהחלו בנהיגה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הדבר שמפחיד בנתונים האלו הוא, שהאזרח ששתה אלכוהול, לא מבין כי שתייה של כוס אחת יכולה להיות קטלנית. לכל לגימה יש השפעה. לכן, למי ששתה אלכוהול אסור לעלות על הכביש".

כאשר נשאלו הנהגים, אשר דווחו כי נהגו במהלך השנה לאחר ששתו משקה אלכוהול, מדוע עשו זאת, 31.3 אחוז מהם טענו שהם נוקטים באמצעי זהירות כמו שתיית קפה או מים לפני שהם יוצאים לדרך, 15.4 אחוז טענו כי לא היה מישהו אחר שיכול היה לנהוג. 15.3 אחוז טענו כי הם נוסעים בזהירות רבה לאחר שתיית האלכוהול ו-14.4 אחוז טענו כי האלכוהול לא משפיע עליהם.

על פי חלוקה לאזורים, נמצא כי באזור הדרום - קרוב ל-22 אחוז מקרב הנהגים דווחו כי נהגו לפחות פעם אחת, לאחר ששתו אלכוהול. אזור הצפון - 16.5 אחוז, אזור ירושלים - 15.9 אחוז, אזור המרכז - 15.4 אחוז ובאזור השרון 13.5 אחוז.

על פי נתוני אור ירוק, 800 תאונות דרכים קורות מדי שנה בשל נהיגה תחת השפעת אלכוהול. ולדברי העמותה, בנוסף להחמרת האכיפה כנגד הנהגים השיכורים, יש לתגבר את מערך התחבורה הציבורית באזורי הבילוי כדי לאפשר חלופה ראויה לנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

האם גם אתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול? בואו נדבר על זה בפייסבוק של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully