וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדה עירונית: אודי A1 קוואטרו

אודי חושפת את הגרסה החזקה ביותר למיני היוקרתית אודי A1, מצוידת במנוע המפיק 256 כ"ס שמאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות. רטרו עירוני על סטרואידים, במהדורה מוגבלת

פעם, כשהיו אומרים 'קוואטרו', היה למונח הזה משמעות כמעט מיתולוגית. כל חסיד מושבע של אודי יכול לספר לכם שזו מילה נרדפת למכוניות ראלי מטורללות משנות ה-80, וכמה נהגים מאוד מפורסמים, ביניהם וולטר רוהל כמובן, ולאחרונה נקשר המונח אף למכונית קונספט הנושאת את הלוגו לצד הטבעות.

היום, כשאודי משדכת את המותג קוואטרו לאחת ממכוניותיה, בלי הבחנה, זה בדרך כלל חלק מהמצרף הטכנולוגי הבסיסי - כלומר ההילה הנוצצת מאבדת מערכה כשהכיתוב מעטר גריל של רכב פנאי זללן. אז כיצד אם כך עורכים מחווה מודרנית לאלופי עולם והישגים מפוארים נוכח השינויים הללו? לוקחים את המכונית הכי אופנתית בהיצע, A1, ומשתילים לה מנוע מטורף ומקשטים בקוסמטיקה תחרותית ותו בעייתי - מהדורה מוגבלת.

ראשית, צריך לומר שבאודי מתכננים כבר חודשים את ה-S1 שתהיה זמינה יותר לרכישות, אבל ההבדלים בין הקוואטרו ל-S1 אינם מסתכמים בכוח נטו בלבד, אלא בהופעה חיצונית מובחנת, שמתבססת על ערכת איפור כבדה בסגנון מכוניות הראלי האגדיות.

מהתמונות המרשימות עולה כי החלק האחורי משקף את הייחוד של המכונית באופן המודגש ביותר. תוספת של מפלטים כפולים (3.9 אינטשים), כנף אחורית גבוהה וגוון שחור-לבן היוצרים קונטרסט מרהיב של עיצוב כוחני. אלה משווים לה חזות אגרסיבית שמטשטשת את הקשר בינה לבין האחות הפשוטה.

המנוע בחזית מפיק 256 כ"ס מיחידת ה-2.0 ל' TFSI שנשלפה מה-S3. שיא ההספק מגיע ב-6,000 סל"ד והמומנט עומד על 35.6 קג"מ מטווח שבין 2,500 ל-4,500 סל"ד. נתונים אלה מכתירים אותה, נכון לשעה זו, לגרסה החזקה ביותר של ה-A1 עד היום (תוספת של כ-70 כ"ס על פני החזקה במשפחה).

תיבת ההילוכים אגב לא תהיה רובוטית לשם שינוי, אלא תציע ששה הילוכים ידניים יחד עם מצמד הלדקס ודיפרנציאל מוגבל החלקה, שירתמו את העוצמה לכביש בלי לחרפן את המערכות וימנעו סחרור גלגלים. על הנייר, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, ומהירותה המרבית תעמוד על 253 קמ"ש. אודי אף טוענת לשורה ארוכה של שדרוגים תומכים על פני ה-A1 הסטנדרטית. מערכת המתלים הרבה יותר ממוקדת ותגיב בתקיפות וחדות להעברות משקל, הבלמים הוגדלו, ומערכת ההיגוי תהיה אלקטרו-מכאנית.

תא הנוסעים ירכז סביב הנוסעים השפעות קטנות מענף המירוצים. פרט למושבי ספורט ודיפוני האלקנטרה העוטפים אותם, מערכת המחוונים קיבלה עיצוב שונה, וכך גם הדוושות וידית ההילוכים. המרכיב היחיד שקצת נפגם הוא המרחב בתא המטען, שקוצץ בכמה ליטרים בשל התקנת מערכת ההנעה הכפולה.

אז כמה מכוניות מיועדות לייצור? אודי תפיק רק 333 עותקים כשהמכונית תשווק במחצית השנייה של 2012, עם תג מחיר משוער של כ-43 אלף יורו ליחידה, שהם כ-220 אלף שקלים לפני מס. אם המכונית תקצור הצלחה, בהחלט ייתכן שמכוניות נוספות תיוצרנה. ככה לפחות מבטיחים.

עוד תמונות של אודי A1 קוואטרו בעמוד הפייסבוק שלנו

עוד חדשות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully