וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של קיה לבטר פלייס

קיה חושפת את המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה בתולדותיה, ריי EV, מצוידת בטווח נסיעה של 139 ק"מ וטעינה מהירה בתוך 25 דקות

במהלך די מפתיע, קיה משיגה את יונדאי, חברת האם שלה, ומיישרת קו ראשונה עם הטרנד הלוהט בענף הרכב עת היא חושפת את המכונית חשמלית: ריי EV. לדברי החברה, המכונית תיוצר על רצפת ההרכבה הסטנדרטית, יחד עם כל ההיצע הקיים, כאשר תפוקת המכוניות בשנה הראשונה תעמוד על 2,500 כלי-רכב, מרביתם יחנכו באמצעות ציי רכב וסוכנויות ממשלתיות שיבחנו את יכולותיה.

את הכינוי Ray (קרן אור) פגשנו כבר לפני כמה שנים בתערוכת שיקגו, אז בפורמט רעיוני של מכונית ראווה מנקרת עיניים עם יכולת טעינה (פלאג-אין) בסיסית. כנהוג לעתים תכופות לאחר תערוכות רכב, יצרניות מנצלות מיתוג מקורי לטובת רכב שיש לו סיכוי להגיע לכביש, וכך היא עושה כעת בתצורה שונה לחלוטין מאותה מכונית קונספט, שהתהדרה במראה ספורטיבי ועתידני.

ריי EV, מבוססת על המיני מיקרוואן הקומפקטי, שנחשף בחודש שעבר חמוש במנוע 980 סמ"ק. במידותיו של הדגם החשמלי בכל אופן אין שינויים מהותיים : האורך עומד על 3.59 מ', הרוחב קרוב ל-1.60 מ', גובהה של הריי נישא ל-1.70 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 2.52 מ'.

סידור ההושבה בחלל הפנים מתאים לחמישה אנשים עם מעט קיצוץ בתא המטען המכיל את הסוללות. בהיבטים חיצוניים נבדלת הריי EV מהאח הקונבציונלי בכיתובים על גוף הדלתות, צמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך, ותא נוסעים ספרטני שכולל צגים רלוונטים למערכת האקולוגית.

יחידת ההנעה החשמלית של הריי מייצרת הספק מרבי של 68 כ"ס ו-17 קג"מ. הסוללות הן מסוג ליתיום פולימר, ואלה נטענות משקע החשמל הביתי (220) בתוך פרק זמן קצר במיוחד של 6 שעות. טעינה מהירה יותר אפשרית ב-25 דקות בעמדות מתוגברות. הסוללות אגב אינן כבדות כל-כך על משקל המכונית (1.2 טון), ולראייה מאיצה המכונית ל-100 קמ"ש בפחות מ-16 שניות (לא רע בכלל ביחס להספק), ועד מהירות מרבית של 131 קמ"ש. טווח הנסיעה מספיק ל-139 ק"מ עד לאוזלת כוחן של הסוללות.

הריי EV לא תמכר בשנה הקרובה מחוץ לביתה בדרום קוריאה, ועל כן הסיכויים לפגוש אותה בישראל נמוכים. ביונדאי בכל אופן ממשיכים לפתח מכוניות היברידיות בהצלחה, ויש לשער שהם לא יקפאו על השמרים ויציגו גרסה עצמאית לרכב חשמלי בגוון מערבי יותר ומעודן, שאולי בכל זאת ינדוד לכיוון המזרח התיכון.


עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully