וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פרארי יהיה ראש ממשלת איטליה?

נשיא פרארי לוקה די מונטזמולו שוקל לרוץ לבחירות של 2013 באיטליה. מחנה התומכים: "האיטלקים מאסו בפרצופים הישנים של הפוליטיקאים"

איטליה במצב כלכלי רגיש, כל גוש היורו בסכנה, וכולם מחפשים מושיע לשעת צרה. על פי דיווחים של כלי-התקשורת באירופה, עולה כי נשיא פרארי לוקה די מונטזמולו, ירוץ לבחירות הקרובות באיטליה שתתקיימנה ב-2013. מונטזמולו טרם הגיב רשמית לדיווחים, אולם ניסה להרגיע את הרוחות ואמר לאחרונה לעתון האיטלקי לה גזטו דה-לה ספורט כי מדובר בספקולציה: "אני לפוליטיקה? לא. אני נשאר בפרארי". האמנם?

בניגוד לראש הממשלה לשעבר סיליביו ברלוסקוני, מונטזמולו נהנה מתמיכה תקשורתית נרחבת על רקע השמועות האחרונות. עוד ב-2007 צפו רמיזות על כך שיתמודד על תפקיד רה"מ, אולם התחייבותו לפרארי ולשינויים שהתחוללו בה - בקבוצת המירוצים וביצרנית המכוניות כגוף נפרד, שללה את המהלך.

מונטזמולו בן ה-63 מגיע ממשפחה אריסטוקרטית ונתפס בעיני הציבור באיטליה כדמות מלכותית. גורמים בפוליטיקה האיטלקית מעריכים כי סיכוייו להצליח בבחירות גבוהים, וכי הממשלה זקוקה לרענון קיצוני. בשנים האחרונות אף התגבש מאחריו גוף מפלגתי ליברלי – "עתיד איטליה", ומסתמן שהאמונה בו מתחזקת ככל שמועד הבחירות קרב. "אין סיכוי שהאיטלקים רוצים לראות שוב את אותם הפרצופים הישנים של הפוליטיקאים - אנשים שהביאו אותנו למצב הארור הזה. הנשיאות הבאה תשנה את איטליה ללא היכר", כך אחד מתומכיו במפלגה.

את ענף הרכב חווה מונטזמולו מגיל צעיר, אבל את התפקיד הרשמי הראשון שלו עשה כשולייה של אנזו פרארי, מייסד החברה, בשנות ה-70. משם המשיך לתפקיד בכיר בפיאט, חברת האם של פרארי, וב-1991 הוסמך לנשיא פרארי בתקופה שהייתה רצופת משברים. 8 שנים לאחר מכן, בסיועו של נהג המירוצים הגרמני מיכאל שומאכר, קטף לראשונה את תואר היצרנים בפורמולה 1, וב-2000 גרף את תואר אליפות הנהגים. בשנת 2004 מונה ליו"ר פיאט עד 2010. כיום, מונה פרארי קרוב ל-40 אלף עובדים תחת פיקוחו.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully