וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תהיה המכונית האחרונה שלכם בסוף העולם?

30.12.2011 / 8:59

רגע לפני שלוח השנה של בני המאיה מפסיק לספור את העתיד, הפנינו אל חברינו הקרובים שאלה אחת חשובה: מה תהיה המכונית האחרונה שלכם בעולם?

האם אנחנו עומדים בפני השנה האחרונה לקיומו של כדור הארץ? על פי נבואת בני המאיה, סוף העולם יגיע בשנת 2012. ליתר דיוק בתאריך ה-21 בדצמבר 2012 בשעה 11:11, גם הסינים הקדמונים והנביא נוסטרדמוס כתבו על קץ האנושות בשנת 2012. בין אם זה יקרה ובין אם לא, לא כדאי להיתפס לא מוכנים ולכן וואלה! מציגה פרוייקט מיוחד: 2012 – סוף העולם מגיע!

פנינו למספר מומחי רכב ושאלנו אותם: אם סוף העולם יגיע, מה תהיה המכונית האחרונה שלכם בעולם?

גיא אריאלי: חי בסרט ג'יימס-בונדי ובוחר בASTON MARTIN DB9

ביום שני קיבלתי שיחה מקובי ליאני. חבר יקר, שהיה שותף שלי לשתי עונות של תוכנית הרכב "טסט ראשון". המשימה, לכתוב על המכונית שהייתי לוקח איתי לסוף העולם. WTF?! סוף העולם מגיע ואף אחד לא סיפר לי?

למען האמת, אותו בוקר היה לי סוף עולם קטן משלי. בתי הקפה שבבעלותי לא עבדו, החשמל הפסיק, הלקוחות ברחו, השותף עצבני, העובדים מפוחדים ובכל הכאוס הזה, קובי מצלצל ומבקש לעצור את הכל ופשוט לעוף על כנפי הפנטזיה. אז ככה פתאום נזרקתי כמה שנים אחורה, לטיול שעשיתי עם חבר טוב לארה"ב ובעודנו מסתובבים ברחוב הגלריות המדהים ABBOT KINNEY שבווניס הופיעה מולי אהבת חיי! מתוך חלון ראווה גדול וחצי פתוח בצבץ אפה ובעוד אנחנו מתקדמים לכיוונה מתגלים לעינינו הקימורים המדויקים והמושלמים שלה. והנה היא עומדת שם, מסתכלת עלי, המכונית שלי- ASTON MARTIN DB9. כל כך יפה וכל כך מושלמת וכל כך... קשה לי למצוא את המילה הנכונה לתאר אותה ואת יופייה.

אסטון מרטין DB9. אתר יצרן
מנוע V12 5.9 ליטר שמסודר בצורה מושלמת ויכול להוציא מתוכו 450 כ"ס שיעיפו לי את המוח ל-100 קמ"ש ב4.7 שניות/אתר יצרן

נכנסנו לגלריה, נציגת השירות (שהייתה מהממת) ניגשה אלינו וניסתה לתקשר אתנו (אבל מי רואה אותה בכלל?). מיששנו אותה ונגענו בכל חלק בה (במכונית, לא בנציגה), מסתכלים עליה מכל זווית. אני נכנס פנימה לתוך תא הנהג והחיבוק שלה הוא מידי. ריח העור שלה מוחק לי כמה תאים אפורים במוח ואני שוב ילד בן 10 בבית של סבתא שלי בלוד רואה סרט ג'יימס בונד ומדמיין שאני זה הוא.

את הרגע הקסום הזה קטעה נציגת השירות שהתייחסה אלינו כאילו אנחנו באמת מתכוונים לקנות את המכונית והציעה לנו להציץ מתחת למכסה המנוע. מחזה על גבול הפורנוגרפי. מנוע V12 5.9 ליטר שמסודר בצורה מושלמת ויכול להוציא מתוכו 450 כ"ס שיעיפו לי את המוח ל-100 קמ"ש ב4.7 שניות. הלוואי שהיו לי 300,000 אלף דולר פנויים עכשיו לקנות את היפיפייה הזאת.

אני יודע. יש מכוניות חזקות יותר, מהירות יותר, משוגעות יותר ויקרות יותר. אבל זה בדיוק העניין. לאסטון מרטין הזאת יש הכל. הלוק הג'יימס בונדי הזה, שמצהיר כמה אלגנטי אתה, שקט ומחושב. אבל מבט קטן מתחת למכסה מגלה כמה אתה עדיין ילד מופרע, מהיר וחד ושברגע אחד אתה יכול להפוך מבחור אלגנטי למאהב פרא שיגשים לך את כל החלומות.

אז אותו יום שני שהתחיל בצורה כל כך איומה פתאום שינה את כיוונו - החשמל חזר ואיתו הלקוחות. החיוך של השותף שלי חזר למקומו וזה נראה שהכל מסתדר. שיחת הטלפון הקטנה הזאת לא שינתה לי את מצב חשבון הבנק ולא את המכונית החמודה שלי (פיז'ו 207 ולמי שיש בעיה עם זה שיחפש) אבל זה בהחלט העיף אותי ככה באמצע היום באמצע הלחץ והטירוף של החיים היומיומיים והרגילים שלי למקום אחר - לאחד החלומות הישנים שלי (שאולי בעזרת השם יום יבוא והוא יתגשם) ופשוט שינה לי את היום.

* גיא אריאלי הוא שחקן ומנחה את התוכנית המוטורית "טסט ראשון" בערוץ הראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

קובי מילוא: מוצא אהבה ישנה בחניה - MGC Roadster

המכונית האחרונה בעולם? האחת והיחידה? בואו נעשה רשימת דרישות: אני חבר וותיק במועדון החמש ומת על רכבים קלאסיים, במיוחד על רודסטרים בריטים. אני גם אוהב מנועי 6 בוכנות מגודלים. אני בעצמי איש מגודל, אז צריך גם מרווח בפנוכו. כמו כל אספן אני רוצה משהו נדיר, ולקינוח, אני שרוט מלידה על חברה קטנה שייצרה רק מכוניות ספורט פשוטות, צנועות ומקסימות - MG.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
MGC של קובי מילוא ממועדון החמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכונית הראשונה שלי הייתה MGB, אבל "רק" עם 4 בוכנות. אז מה כל זה נותן לנו? בואו נבדוק בספרות - בינגו! היה ל-MG דגם נדיר בשם MGC Roadster, שמבוסס על הגוף היפה והמרווח של ה-B, אבל עם מנוע 6 בוכנות בנפח 3,000 סמ"ק. יוצרו ממנו רק 4,500 מכוניות בשנים 68-69, ועכשיו רק צריך למצוא אחת כזו. ננסה ב-eBay, או במועדון MG באנגליה, או שאולי אני אבדוק אצלי בחניה. איזה מזל שבדקתי - עומדת לה אצלי אחת כזו, ולא סתם, אפילו בצבע אדום, כמו שצריך! אפשר להירגע - אני כבר מוכן לסוף העולם, עם הרכב האחרון שיהיה בבעלותי.

* קובי מילוא הוא חבר ותיק וממפעילי מועדון החמש של רכבי אספנות.

און יעקובסון: בוחר ב-פרארי 458 שעוצרת את הנשימה

עוד שנה זה קורה, סוף העולם מתקרב, חייבים לקבל החלטה. מי יודע מה יהיה פה לקראת הסוף. תהו-ובוהו, מהומות, הריסות. לשם כך צריך מכונית שתוכל לנסוע כמעט בכל מצב. לעלות על מה שבדרכה, לטפס על מה שיש, להרוס את מה שמפריע. המכונית הזו חייבת להיות הזיבר של עידו כהן. מכונית מהסוג שישרוד כאן, כמו מקקים, את הפצצה הגרעינית שתיפול על ראשנו. מכונית שתוכל להחזיק אותי בחיים עוד קצת, עוד רגע, עוד נשימה.

פרארי 458 איטליה צ'אלנג'. אתר יצרן
עד שסוף העולם יגיע, אתם תמצאו אותי על המסלול, שורף הקפות ודלק ולא מפסיק לחייך/אתר יצרן

אלא שהחיים לא נמדדים בכמות הנשימות שאתה נושם, אלא בכמות הפעמים בהם נשמתך נעצרה. ואם ממילא נגזר על כולנו לעצור את הנשימה בשנת 2012, עד שזה קורה, אני רוצה מכונית שתעצור את נשמתי כמה שיותר פעמים! ואם לצורך כך, אאלץ לעצור את נשמתי, מעט מוקדם יותר מכם, אני לפחות אחייך עד הסוף. ולכן הבחירה שלי חייבת להיות פרארי 458 איטלקיה. עד שסוף העולם יגיע, אתם תמצאו אותי על המסלול, שורף הקפות ודלק ולא מפסיק לחייך. וכשיגמר הדלק, אני אשב על הגבעה, אביט במכונית היפיפייה הזו ואחייך. אחייך עד אשר סוף העולם ייקח ממני את הנשימה האחרונה...

* און יעקובסון הוא המגיש והעורך המקצועי של תכנית הטלוויזיה "טסט ראשון" ומדריך נהיגת מרוצים.

רז הימן: היערן האחרון על הקרקע עם סובארו פורסטר

הבקשה לבחור רכב אחד איתו אהיה מוכרח להישאר עד סוף חיי תופסת אותי מוכן. לפני שבע שנים עשיתי הכרות עם הפורסטר הראשון שלי - 2005, ידני, אטמוספירי. עברה חצי שנה בלבד וכאשר סובארו יצאה עם ליין מנועים חדש. שדרגתי ל 2006 ידני, אטמוספרי ו-158 כ"ס. עוד שלוש שנים עברו וסובארו יצאה עם הפורסטר החדש. זה היה הזמן לרכוש את הטורבו האחרון מהדור הקודם, האמיתי, שעוד נשאר במחסני היבואן.

מבחן שטח סובארו פורסטר טורבו. קובי ליאני
סובארו פורסטר, מצליח לגעת ברז הימן/קובי ליאני

גיליתי את המכונית עליה תמיד חלמתי, כלבויניקית אמתית - נמרצת, נוחה, מרווחת , יעילה ואמינה, בלי פוזות, בלי דאווין, הכל נטו! עם הרכב הזה אני יודע שאוכל עד סוף חיי לחייך עם כל הדבקה של דוושת הגז לרצפה, עם כל סיבוב של ההגה, בפקקים בדרך לעבודה או בכבישי הגלבוע, בשבילי עפר בעמק יזרעאל, בדיונות של צאלים או בהרי ירושלים, בקיצור איפה שארצה.

הבעיה היחידה שלי תהיה שב-2050 לא יהיה לי איפה לתדלק אותו וכנראה שאהיה היחיד שעדיין יישאר צמוד לקרקע, בזמן שכולם ינהגו בנתיבי תעופה אילון עשרה מטר מעלי.

* רז הימן ייצג את ישראל בראלי דאקר 2012.

ליאור ברוך - גוש ברזל ו-V8 של האל-קמינו

היה ברור לכולם שהיום הזה יגיע. הכתובת הייתה על הקיר והדלק כבר במיכל. 83 ליטר דלק שאמורים להספיק בדיוק ל... 400 ק"מ. ממנוע ה-V8 הישן של האל-קמינו אי אפשר לצפות לחיסכון בדלק אבל אפשר לסמוך עליו שבאותו יום שבו זה יקרה, ביום שבו יהיה רק רכב אחד שימשיך איתי הלאה אל הלא נודע, יהיה זה מנוע השברולט אל-קמינו שייקח אותי לשם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליאור ברוך, אל קמינו V8 ישרוד עמו את הכל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם משקל של למעלה מ-2 טון, גוש מתכת בסיסי, כמעט פרימיטיבי וחסר כל תחכום טכנולוגי, זה בדיוק הרכב שהייתי לוקח איתי ליום שאחרי. בלי אלקטרוניקה, בלי תחכום עיצובי, עם הרבה כוח ומומנט זמינים בכל סל"ד, ארגז ענק מאחור שבו ניתן להעמיס כמעט כל מה שעולה על הדמיון... לא נשכח היגוי שדואג לנתק את הנהג מהמציאות הקשה שם בחוץ ומתלים ההופכים בורות בכביש לתחושה נעימה של שיט תענוגות.

האל-קמינו נולדה כמכונית לשימושו של האיכר, השיפוצניק או האמריקאי עמל הכפיים הממוצע וככזו, כל מכלליה בנויים באופן מסיבי, נוחה ופשוטה לתחזוקה ולא דורשת יותר מארגז כלים בסיסי כדי לפרק אותה לרמת הבורג ולהרכיבה מחדש וכל עוד אדאג להשקותה בנוזלי הזהב השחור, בטוחני כי היא תיקח אותי לכל מקום ובכל זמן ועידן.

* ליאור ברוך הוא משפץ מכוניות ואופנועים קלאסיים

ערן גומר - כמעט בוחר ב-GT-R ונשאר עם המיצובישי EVO9

קובי פנה אליי וקבע - בשנת 2012 סוף העולם מגיע. עכשיו, מהו הרכב האחרון שאיתו היית רוצה להגיע לשם? התשובה הראשונה שעלתה לי בראש הייתה כמובן - הניסאן סקייליין GT-R החדשה. רכב שעבור כל חובב רכב הוא מושא להערצה. מה לא נכתב עליו, מה לא אמרו עליו והכל כנראה נכון. לכל מקום שהניסאן הגיעה, היא שברה שיא כזה או אחר, הכתבים שבחנו ונהגו בה לא הפסיקו לשבח ולהלל. אז גם אני רציתי אחת כזאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערן גומר - מבעלי TIG מוטורספורט נשאר עם האיבולושן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל אז התחלתי לחשוב. הניסאן הרי זה רכב עמוס בטכנולוגיה, עמוס במחשבים שעושים את הנהיגה ללא פחות ממושלמת, אבל האם אני באמת רוצה שמחשב ינהג עבורי? לאחר כמה דקות הבנתי - אני לא רוצה את הניסאן, אני רוצה להישאר עם הרכב שלי - מיצובישי EVO9 , שנבנתה ותוכננה כך שתתאים לדרישות שלי. לא בהכרח לדרישות של כל נהג אחר, אלא בדיוק לדרישות שלי. רכב שתוכנן בקפידה ונבנה במשך שנה שלמה, רכב שבו הושקעה המון מחשבה, טכנולוגיה, זיעה וכסף. והתוצאה - לא פחות מחוויה. אז החלטתי הסופית היא - אני נשאר עם החיה השחורה שלי.

* ערן גומר הוא מבעלי TIG מוטורספורט ויו"ר מועדון STI - מועדון מכוניות וספורט מוטרי עממי.

ניר בן-ארי - זהירות, פורד F150 ראפטור SVT

דורית: ניר, קום! מה מרגיש? הכול רועד. בחוץ חושך מצרים. אין חשמל, אין קליטה בסלולארי, איפה הילדים?

ככה זה התחיל עבורי. כשהשחר עלה התברר גודל האסון - סדרת רעידות אדמה החריבו את כל העולם. הרבה לא נשאר ואנחנו, אשתי ואני, היחידים באזור הנראה לעין. איזה מזל שהחדר שלנו בממ"ד. יצאתי לחניה הצמודה ו... המזל ממשיך. הרכב עומד מאובק והכול הרוס מסביבו. עליו היו רק שברי רעפים ושיירי קירות גבס.

דורית אשתי ואני נכנסנו לקבינה, סיבוב המפתח ו ... ברררררררררר, צליל משכר של מנוע בנזין, V8 6.2 ליטר. אין מה לעשות, צריך לשלב ל-4X4 כדי לצאת מהחניה של הבית. הגיר ב-D וגזזזזזזזזז! 65 קג"מ ו-411 כ"ס הטיסו את המפלץ שלי החוצה.

פורד F150 ראפטור. אתר יצרן
ניר בן-ארי צריך 411 כ"ס כדי להתעורר בבוקר ליום האחרון/אתר יצרן

הכבישים הרוסים, השבילים מחורצים וגם הגשר שנהרס מעל לנחל אלכסנדר, לא עוצרים אותי מלטוס. אנחנו ממהרים למצוא את הילדים כדי לאחד את המשפחה.

אופס, התעוררתי. זה מה שהבקשה האפוקליפטית של קובי גרמה לי לחלום בלילה שאחרי שיחת הטלפון המפתיעה עם הדרישה לבחור איזה רכב הייתי רוצה שיישאר לידי באחרית הימים. אם לא הבנתם עדיין, אז בחלום היה לי את הטורף: פורד F150 ראפטור SVT. הרכב שהכי מתאים לי ולא רק בסוף העולם. הוא מתאים לי וזהו.

* ניר בן ארי הוא נהג ראלי וותיק ועיתונאי רכב לשעבר

ניר בן-טובים - מה שטוב לבאטמן, טוב גם לי

אין תפאורה כמו עולם הקולנוע כדי לתאר את קיצו של כדור הארץ והיושבים בו. בכל סרט הוליוודי שבו מתרחש אסון בקנה מידה גלקטי, נחלקים השורדים לכמה קבוצות, ולרוב יש יותר אנשים עם כוונת רעות, מאשר בני-אנוש ידידותיים. כך למעשה חוזרים למצב שבו רק החזק השורד, ואם זה ההסדר החדש אז צריך להיות מוכנים, ולי יש את הרכב המתאים למשימה - הטאמבלר של באטמן, האביר האפל.

טאמבלר. אתר יצרן
הרכב שלדעת ניר בן-טובים מסוגל להכל/אתר יצרן

לפני שאתם לועגים ואומרים "רגע זה לא אמיתי", רצוי לחדד משהו: א. הטאמבלר (Tumbler) אכן קיים במספר מועט של יחידות אב-טיפוס. ב. הבחירות של שאר המשתתפים לא פחות הזויות. אי לכך, נקודת המוצא היא שהצלחתי להניח את ידי על עותק אחד.

הטאמבלר, שתוכנן על ידי אנדי סמית וכריס כורבולד (דרך החזון של כריסטופר נולאן), אכן עונה להגדרה "טנק עם עוצמה של מכונית-על". משקלו קרוב ל-2.6 טון, הוא מצויד במנוע 5.7 ל' של GM עם 500 כ"ס, מאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות ונע על צמיגים בקוטר 44 אינץ' מחוברים לסרני טיטניום. עוטפות את הנהג שכבות הגנה חזקות, והוא מסוגל לעבור דרך קירות למקרה שנקלעים למרדף. אה, ובמידה והוא מתקלקל יש אופנוע נשלף בלחיצת כפתור (או שזה הקטע הבדיוני בכלל?). טוב נו, לפחות לא צריך לדאוג לביטוח.

* ניר בן טובים הוא עורך וכתב בוואלה! רכב

קובי ליאני - כן משחקים כששוברים את הכלים (עם טויוטה לנדקרוזר 200)

בתור עורך וואלה! רכב, הייתם וודאי מצפים ממני לבחור מינימום בניסאן GT-R כמכונית האחרונה. בה או בפרארי אדומה וקולנית (השארתי את זה לאון יעקובסון), אחרת וודאי הייתם קוראים לי מתחסד. אבל ליום שאחרי הארמגדון או עד אליו, אם הייתי נדחק לפינה (וזה מה שהעזתי לעשות לכל החברים שלעיל) ונאלץ לבחור את הרכב האחרון שלי, הבחירה הייתה הרבה פחות מורכבת מאשר החברים שלעיל.

אני בחרתי ברכב שמעביר המון רגשות לנהג, אבל מפגין מינימום רגישות לסביבה. לא בנזק שהוא גורם לה (זה כבר ככל הנראה יגרם על ידי מלאכי החבלה שיבואו עלינו), אלא בכך שלא משנה לו היכן הוא נוסע ואם יאזל האספלט ביום שאחרי המחר. רכב שידע לנסוע מהר ולאט באותה הקלילות. רכב שיציע מספיק מקום למשפחה הקטנה שלי עם עשרות קילוגרמים של קופסאות שימורים. רכב שידע לשרוד בכל תנאי, גם אם מבקשים ממנו לחצות את הסהרה. הרכב היחיד שענה להגדרות שלי, הוא טויוטה לנדקרוזר 200 עם מנוע דיזל V8. המבול, אחריו.

מבחן שטח טויוטה לנדקרוזר 200 V8. קובי ליאני
כן, דווקא כזה רוצה קובי ליאני/קובי ליאני

ובכל זאת, אם אאפשר לעצמי לקבוע את הכלל היחיד המנחה כאן, של בחירה במכונית אחת ויחידה בלבד, אין לי צל של ספק שהייתי מעביר בעלות על אודי קואטרו מקורית משנות השמונים, כזו מגרופ B שנכחדה. כן, ההיא שהביאה את ההנעה הכפולה לראלי עם מנוע 5 צילינדרים טורבו והספק שיכול לסובב את העולם, אם רק היה לה מספיק אחיזה. ואגב, אם אוכל להניח את היד על אחת כזו, אני מוכן להתחייב ברגע זה כי גם ללא קשר לסוף העולם, שזו תהיה המכונית האחרונה שתהיה בבעלותי.

* קובי ליאני הוא העורך הראשי של וואלה! רכב


כך זה יכול לקרות: כל התרחישים שיביאו לסוף העולם

בספורט חושבים שסוף העולם יגיע כשמוריניו יפרגן לברצלונה

פרויקט מיוחד: סוף העולם ב-2012

ומה תהיה המכונית האחרונה שלכם לקראת סוף העולם? ספרו לנו בפייסבוק של וואלה! רכב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוכן להישבע שזו תהיה המכונית האחרונה שלו אם רק תהיה שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully