וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אבארת' תייצר מכונית קופה

פיאט מאשרים כי מותג אבארת' יפיק מכונית קופה סדרתית המבוססת על אלפא רומיאו 4c, עם מנוע טורבו בהספק של כ-250 כ"ס. מתי? אולי ב-2013

יו"ר קונצרן פיאט סרגיו מרצ'יונה חשף במסגרת השקת פיאט פנדה החדשה, שנערכה לאחרונה בנאפולי, כי מותג אבארת' הספורטיבי יבסס מכונית קופה משלו על פלטפורמת אלפא-רומיאו 4c, שהושקה לאחרונה בתערוכת הרכב בז'נבה. הדגם העקרבי יחלץ הספק משוער שנע בין 200 ל-250 כ"ס ממנוע קדמי בנפח 1.6 ל' או 2.0 ל', ויעביר את העוצמה לסרן האחורי.

אבארת' הציגה בעבר קונספט אחד אפשרי לדגם זה, איור שדלף לרשת, השואב את השראתו הוויזואלית מדגם האבארת' סקורפיונה שהוצג ב-1967. זה היה חמוש במנוע 1,300 סמ"ק שנשלף ישירות מפיאט 124 ספורט ונמכר בהגדרתו כ-GT לייט, בהצלחה יחסית סבירה למותג משני. מאז כאמור אבארת' עסקה בעיקר במהדורות על בסיס פיאט 500 ופונטו.

החזרה של האבארת' קופה לכותרות באירופה, נעשתה במתוכנן רק לאחר שאלפא רומיאו חשפה את ה-4C, מתוך חשש שתקום תחרות (קניבליזציה) מתוך המותג, והקופה החדשה תשדוד לקוחות מהמותג השני בחשיבותו בקונצרן פיאט. הפיתוח של המכונית בכל אופן, מותנה לכאורה ביכולת של אלפא רומיאו להניב רווחים לאחר שתחזור לארה"ב באופן רשמי על כל צי הדגמים, יחד עם פיאט שעושה שם לאחרונה את צעדיה הראשונים.

אם הפרויקט יעבור למציאות, לא סביר שהמכונית תהיה כל-כך קלה כמו הדגם המקורי, שהיה פחות מ-700 קילוגרמים על המשקל. אבל פרט לכך, ובהתחשב בעובדה שהשלוחה המקומית של אבארת' בישראל (סמל"ת) מוכרת את כל דגמי העקרב, בהחלט ישנו סיכוי גבוה שנראה את הקופה מופיעה בחלון הראווה ביגאל אלון, מתישהו בעתיד.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully