וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה עם עברייני תנועה סדרתיים

מיום ראשון הקרוב תכנס לתוקפה תקנה חדשה, לפיה נהג שירשמו לחובתו 72 נקודות, רשיונו יפסל מיידית ל-9 חודשים. לא תחול רטרואקטיבית

החל מיום ראשון הקרוב, ה-1 בינואר, נהגים שיצברו 72 נקודות בגין עבירות תנועה, רשיונם יפסל למשך תקופה של תשעה חודשים. כך על פי תקנה חדשה של שר התחבורה ישראל כץ. לדברי משרד התחבורה, התקנה לא תחול על נהגים שיש להם כבר 72 נקודות ברשיון הנהיגה, אלא אם כן לאחר כניסת החוק, יצברו עוד 12 נקודות לפחות.

חידוש הרשיון לאחר הפסילה מותנה במעבר בדיקות רפואיות, מבחן תאוריה ומבחן מעשי (טסט). עד לא מכבר יש לציין, נהגים שלחובתם נרשמו 36 נקודות נאלצו לבצע מבחן עיוני בלבד כתנאי לקבלת הרשיון. התקנה החדשה תכלול החל מ-2012 הפעלת פסילה בגין צבירת נקודות כפולה, קרי, נהג שברשיון הנהיגה שלו 36 נקודות פעמיים לאורך תקופה של 6 שנים, רשיונו יפסל ל-9 חודשים על פי ההנחיות החדשות.

עוד אומרים במשרד התחבורה כי מי שמקבל זימון לקורס בנהיגה נכונה, עליו לבצעו בתוך ששה חודשים מיום קבלת הזימון, לעומת שנה שהיתה נהוגה עד כה. מי שלא יעשה כך רשיונו ישלל עד לביצוע הקורס. לדברי השר כץ, התכנית תעזור לטפל בעבריינים סדרתיים (רצדביסטים) ותמנע מהם לחמוק מעונשים. מנתוני המשרד עולה, כי בישראל מעל 10 אלפים נהגים שצברו יותר מ-72 נקודות, וכמעט 66 אלף נהגים להם בין 36 ל-72 נקודות ברשיון הנהיגה.

רפורמות בתיקים חמורים

לאחרונה הסתיימה עבודת מטה משותפת בין אגף התנועה לפרקליטות המדינה, בנושא החמרת הענישה בעבירות תנועה המסכנות את הציבור, תחת הכותר "תיקי תלתן". כך מוסר דובר אגף התנועה יגאל הבשור. מדובר בשורה של עבירות שעבורן תבקש התביעה להחמיר עם הנאשמים, ללא קשר להתקיימותה של תוצאה מזיקה. למרות זאת, כל מקרה יבחן לגופו ובתוך כך ישקללו את גיליון ההרשעות של הנהג, בהתאם להיקף העבירה.


הרפורמה תיושם החל מההליך הפשוט ביותר, כמו רישום הדו"ח בשטח ואימות הממצאים, וכלה ביצירת רף ענישה מרתיע בבתי המשפט, במטרה לייצר שינוי בדפוסי ההתנהגות של הנהגים, על מנת לשמור על הסדר בכבישים. באגף התנועה מבקשים להבהיר שלא מדובר במבצע נקודתי, אלא במדיניות עקבית של המשטרה כחלק ממלחמתם בתאונות הדרכים. לעיקר הסעיפים בעבירות "תלתן" יותאמו עונשים ספיצים שהמשטרה והפרקליטות תגדירם, ובהמשך ובמידה ויוגשו ערעורים, תנקוט התביע בצעדים משפטיים על פי כללי הרפורמה.

להלן חלק עיקרי מבקשות התביעה לענישה בעבירות "תלתן":

• נהיגה בזמן פסילה או נהיגה ללא-רישיון כלל - דרישה למאסר בפועל ובקשה להשבתת הרכב.

• הפקרה – מאסר בפועל ופסילה ארוכה.

• נהיגה בשכרות - דרישה לפסילת רישיון לתקופה מינימאלית של 2-3 שנים , ובמקרים חמורים, יתבקש
מאסר בפועל. כמו כן, תידרש השבתת הרכב.

• נהיגה במהירות מופרזת - דרישה לפסילת רישיון ממושכת ומאסר על תנאי – במקרים של מהירות
גבוהה במיוחד.

• חציית צומת באור אדום; אי מתן זכות קדימה; אי עצירה בתמרור עצור; חציית פס הפרדה לבן -
דרישה ל 3 - 6 חודשי פסילת רישיון.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully