וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב שיבושים ברכבת

המשא ומתן בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני ליו"ר דירקטוריון הרכבת אורי יוגב הגיע למבוי סתום. שיבושים קשים והשבתות ברכבת במהלך שבוע הבא

גם ב-2012 הרכבת תקרטע על הפסים. החל משבוע יחולו שיבושים קשים בתנועת הרכבות בישראל, לאחר שהמשא ומתן בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני לבין אורי יוגב, יו"ר דירטקטריון הרכבת, העלה חרס. כך בהודעה שמוסרת דוברת לשכת ההסתדרות."כל ההצעות הכי יצירתיות של ההסתדרות והעובדים נדחו. ברכבת פשוט מתעקשים להעסיק עובדי קבלן במקום עובדים מן המניין". כך אומר יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי.

תנועת הרכבות תיעצר לסירוגין בשבוע הבא, בתדירות גבוהה, ואף תושבת לחלוטין מידי פעם בהפסקות של יומיים, יחד עם מתחמי התחנות. ביום ראשון העבודה ברכבות תתנהל כסדרה, אך החל מחצות ועד יום שני תושבת הרכבת באופן גורף ותיעצר תנועתה כליל. גם ביום שלישי ועד חצות ברביעי תושבת הרכבת, וכך גם בחצות של חמישי עד יום שישי (כולל). בשאר הימים תפעל כסדרה. ההחלטה להשאיר את ימי ראשון וחמישי ללא הפרעה, נועדה לדברים כדי למנוע פגיעה בחיילים ובנוסעים אחרים שזקוקים לרכבת בימים עמוסים אלה.

כאמור, עובדי הרכבת נמצאים במחלוקת זה זמן רב עם דירקטוריון הרכבת, בדבר הפרטת עבודות התחזוקה של הקרונות לחברת בומברדייה. במהלך נובמבר איימו העובדים לחדש את השביתה, אולם זו נדחתה ברגע האחרון לאחר שעיני ויוגב הסכימו על נוסח המשא ומתן ביניהם. ""ניהלנו מו"מ במטרה להגיע להבנה. אבל לא ניתן שדור העתיד של הרכבת יהיה במעמד נחות בהעסקה קבלנית. עשינו הכל כדי להפחית את הפגיעה בציבור הנוסעים. אני מקווה שהיום הציבור מבין יותר שעניין עובדי הקבלן הוא עקרוני". כך י"ור ועד העובדים גילה אדרעי.

תגובת רכבת ישראל: "חברת רכבת ישראל זקוקה לשינוי והיא מקדמת שינויים מבניים הכרחיים על מנת שתוכל לעמוד ביעדיה העתידיים ובצמיחה האדירה הצפויה לה ולשפר את השירות לנוסעים. כפי שהדגשנו בעבר, אין כל תוכנית להפרטה, לא תהיה כל פגיעה בעובדי הרכבת הקיימים – לא בשכרם ולא במקום עבודתם – נהפוך הוא. השינויים נועדו לחזק את החברה וליצור תשתית מתאימה להרחבת פעילותה של הרכבת, ולצורך כך ממשיכה החברה כל העת לקלוט עובדים נוספים על מנת לעמוד במשימות אלו.

רכבת ישראל לא מתכננת לקלוט "דור עתיד בהעסקה קבלנית" כפי שמתארת יו"ר ועד העובדים, והיא תמשיך ותקלוט עובדים תחת ההסכם הקיבוצי. צר לנו כי יו"ר הוועד ממשיכה להיות עסוקה בפלגנות, תוך הטעיית העובדים והציבור הרחב ותוך שימוש במונחים שאינם רלוונטיים למציאות, במקום לנהל מו"מ ענייני ולהביא לפתרון המחלוקות הקיימות ושיפור שירותי הרכבת לטובת הציבור בישראל. אנו מקווים כי יו"ר הוועד תבחר בדרך של מו"מ ולא בפגיעה בציבור הנוסעים".


עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully