וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה של וואלה! רכב: יונדאי i35

בתום אלפי הצבעות גולשים מוכתרת יונדאי i35 למכונית השנה 2011 של וואלה! רכב. בקטגורית האופנועים KTM RC8R מנצח וסאן יאנג מקסים הוא קטנוע השנה

יותר מ-11 אלף הצבעות נערמו במשאל מכונית השנה של 2011, ובסיומו, זוכה המכונית המשפחתית יונדאי i35 בתואר "מכונית השנה של וואלה! רכב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יונדאי i35 משקפת שינוי תדמיתי ניכר שהצליחה החברה הדרום קוריאנית לחולל בתוכה ומחוצה לה. ממותג שהחל את דרכו עם מכוניות עממיות פשוטות למראה, ועניות ביכולת, הסבה יונדאי את סגמנט המשפחתיות לבמה תחרותית לא רק מהפן הוויזואלי, אלא גם מההיבט הטכנולוגי. כלי-רכב דוגמת הולוסטר תרמו לחיזוק הדומיננטיות שלה, ולא בכדי הדיחה את מאזדה מתואר מלכת המכירות בישראל.

התחרות הוכרעה למעשה בשלבים מוקדמים, כאשר יונדאי i35 פתחה מבער ורצה קדימה, לאחר שזו גרפה כמעט 25 אחוז מהקולות בשלבי הגמר. שברולט קאמארו, מכונית השרירים האמריקנית, העפילה אל המקום השני, עם 18 אחוז מקולות הגולשים, ואל המקום השלישי, הגיעה מרצדס CLS המפוארת והמצוינת עם 15 אחוז מסך ההצבעות.

קיה פיקנטו, שהייתה פייבוריטית גדולה לזכות בתואר נוכח פריחת סגמנט המיני, הגיעה רק למקום הרביעי עם 14 אחוזים, אולם עדיין מדובר בהישג נאה למכונית מיני זולה. אחריה במצעד סיטרואן DS3 הקטנה לה 11 אחוזים מהקולות, ובמקום אחד תחתיה ביואיק לה-קרוס החדשה עם 8 אחוזים. סוגרות את נבחרות השנה פורשה קאיין החדשה, ומרצדס C קלאס עם 5 אחוזי הצבעה לכל אחת.

בשנתיים האחרונות הכניעו שתי מכוניות-על את כל המתמודדות שנקרו בדרכן. בשנת 2009 אתם הגולשים בחרתם באודי R8 למכונית השנה שלכם, וכדי חלילה לשבור את המסורת נשאר הכתר אשתקד בבית החלומות, כאשר המכונית היקרה ביותר בישראל - מרצדס SLS AMG שעלותה 2.2 מיליון שקלים, קטפה את הפרס. השנה הזו, נראה שזעקת המחאה החברתית, בין היתר, עשתה את שלה וגרמה למפנה.

KTM לחלום, סאן יאנג ליומיום

אלפי הצבעות נוספות התווספו בפעם הראשונה בוואלה! רכב השנה אל שני משאלים בעולם הדו-גלגלי. בראשון, לבחירת אופנוע השנה,התנהל קרב הדוק בין שני אופנועים חדשים שהגיעו השנה לישראל, שניהם עם 1,200 סמ"קים ושני צילידנרים - דוקאטי דיאבל, המפלץ האיטלקי ו-KTM RC8R, אופנוע הספורט הקיצוני מאוסטריה. אולם, עם סגירת המשאל, הצליח ה-KTM לגרוף 25 אחוז מהקולות, לעומת 21 לדוקאטי ולזכות בתואר אופנוע השנה 2011 של וואלה! רכב.

המשאל השני שעסק בקטנועים שנבחנו על ידנו השנה, היה מוחץ והחלטי בהרבה. כבר מרגע בו נפתחה האפשרות להצביע במשאל זה, הסאן יאנג מקסים 400 החדש הוכיח מה כוחו של מותג כשגרף 50 אחוז מסך כל ההצבעות. הפגנת דומיננטיות כזו לא ארעה מעולם בסדרת משאלי רכב השנה בוואלה! רכב וזו מעוררת את השאלה הבאה, האם גם המקסים 600 החדש שיגיע ב-2012 יכבוש את מקומו בסוף השנה כמו דגם ה-400 שהקדים אותו?

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully