וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מוקדם להספיד את סאאב

חברת מהינדרה תגיש הצעת רכישה עבור המותג השוודי המתפורר, לאחר שהגיעה לאזניה שמועה שהטורקים גם הם בתמונה. האם יתרחש נס ברגע האחרון?

האם חברת מהינדרה ההודית תוכל לחפור את סאאב מהקבר? על פי דיווחים שעלו השבוע באתר הכלכלי 'בלומברג', מהינדרה - מחברות הענק במומביי, פנתה להנהלה שמונתה לטפל בפשיטת הרגל של השוודים והניחה על השולחן הצעה רצינית לרכישת המותג הסקנדיבי. תגובה רשמית של מהינדרה לדיווח לא התקבלה עד כה, אולם עושה רושם שהיא מביעה עניין בלפחות מחצית משווי החברה, או שוקלת לקנות את כולה.

כאמור, סאאב הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-19 בדצמבר לאחר שאזלו האמצעים הכלכליים. ג'נרל מוטורס, בעלת הזיכיון על סאאב, מכרה אמנם את החברה ליצרנית מכוניות הספורט ספייקר אשתקד, אולם לאחר תקופה לא קצרה הכריזה ספייקר השכנה - בצער, כי אין לה את היכולת הפיננסית לפתח את סאאב, או לשלם לספקי החלפים, ועל כן לא תוכל להעמידה שוב על הרגליים.

מהינדרה נמצאת בעיצומה של תקופת פריחה. בשנה האחרונה קנתה את היצרנית הדרום קוריאנית סנגיונג לאחר שזו כמעט וקרסה לחלוטין, ובעתיד תשיק רכב פנאי עצמאי. אחת הסיבות בעקבותן החליטה לנהל משא ומתן עם ג'נרל מוטורס עבור סאאב, היא מעורבותה של חברת ענק מטורקיה, שנותרה אנונימית בשלב זה, המעוניינת לרכוש את סאאב ולייצר את הרכב הטורקי הראשון בתולדות המדינה, תחת דגל לאומי, על בסיס פלטפורמות אמריקניות.

במטה המרכזי של סאאב תלוים בינתיים בין שמיים וארץ, ולא בטוחים מה טומן העתיד. מפרסומים שעולים בימים אלה בכלי-התקשורת באירופה, מסתמן שהסיכויים שסאאב תנצל לא נמוכים, אבל מרבית המקורבים לה טוענים שהיא הופשטה מהטכנולוגיות שלה ואין לה כיצד להתפתח. "אני משוכנע ב-99 אחוזים שהיא לא תמשיך כחברת "סאאב", כך אומר אחד הכלכלנים הבכירים בשוודיה, לארס הולמקוויסט. עוד הוא מוסיף כי "בניגוד לקונספט פניקס, שאמור היה להוות עמוד שדרה לכל הדגמים הבאים שלה, אין לה כרגע על מה להשען בכלל". הפרשה יש להניח עוד תמשך כמה חודשים טובים, ועד אז, נחזיק לה אצבעות.



עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • סאאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully