וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: חיוב מדבקת "איך אני נוהג"

וועדת הכלכלה של הכנסת אשרה את החוק המחייב להדביק על מכונית חברה מדבקה לדיווח על נהיגה מסוכנת, והקמת מערכת מעקב. חריגות תגרורנה קנסות בגובה 14 אלף שקלים

קציני רכב ונהגי חברות שימו לב: היום (רביעי) אושרה לקריאה שניה ושלישית בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה הכהן, הצעת החוק לפיה יחויבו ציי רכב בהדבקת מדבקות "איך אני נוהג" על מכוניות החברה, אשר מטרתן לדווח על התנהגות פראית/לא תקינה של נהגים, והקמת מערך אנושי לטיפול באירועים.

משמעות הדבר היא שכל חברה שבה מועסק קצין רכב, עליו האחריות להדביק מדבקה עליה פרטי החברה, ומס' טלפון מקוצר לדיווח מהיר. על פי הצעת החוק של ח"כ זאב ביילסקי וח"כ חמד עמער, כל חברה מסחרית, תאגיד או מוסד נכללים בסעיפי החוק, ובהם מפורטות הנחיות אשר יקבעו את גודל המדבקה והתאמתה לרכב, כדי למנוע סרבול בזיהוי. אלה יובאו על ידי שר התחבורה ישראל כץ לאישור הוועדה תוך 4 חודשים מאישור החוק, כחצי שנה לאחר אישורו במליאה ופרסומו ברשומות.

החלק העיקרי בהצעת החוק נוגע להפעלת מוקד אנושי, אשר יפעל כמעט כל ימות השבוע למעט שבת, בין השעות 6 בבוקר עד 22 בלילה, וביתר הזמן יופקד מענה אוטומטי על קליטת הדיווחים. "היום נעשה צעד נוסף במאבק בתאונות הדרכים בכבישי ישראל. הוכח כבר בעבר כי בחברות שאימצו את הנוהל, צומצם היקף תאונות הדרכים. אני סמוך ובטוח כי החוק יסייע במאבק ואף יגרום לנהגי חברות לחשוב פעמיים לפני ביצוע עבירות תנועה. אם נצליח להציל חיים, אפילו של אדם אחד, אזי באנו על שכרנו", כך אומר ח"כ זאב ביילסקי.

מי שלא יעמוד בחוק, צפוי לקנס בגובה של 14 אלף שקלים. אולם הוועדה מציינת כי החוק לא יחול על כלי-רכב של צה"ל, כוחות הביטחון וההצלה, שרותי הכיבוי, שירות בתי הסוהר, מגן דוד ויחידות אחרות אשר תומכות במערך החירום בישראל.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • ציי רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully