וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו XC60 מתחבר לשקע

וולוו הציגה גרסה אקולוגית לרכב הפנאי XC60 עם יכולת טעינה משקע הבית ב-7.5 שעות, נתמך ב-345 כ"ס וטווח נסיעה של 965 ק"מ

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

וולוו מחזקת את מעמדה בסגמנט המכוניות ההיברידיות, וחושפת לקראת תערוכת דטרויט את גרסת ה'שקע-תקע' הרעיונית, לרכב הפנאי המוצלח XC60. להבדיל מגרסת הסטיישן דיזל ההיברידית של ה-V60, הקרוסאובר יצויד במנוע בנזין שישודך למנוע חשמלי קטן, כאשר יתר הטכנולוגיות כמעט זהות, פרט לכמה מרכיבים במארז הסוללות ברצפת המכונית.

ל-XC60 ההיברידי מנוע חשמלי בהספק של 69 כ"ס, שבכוחו להניע את המכונית למרחק של כ-45 קילומטרים נקיים ללא בעירה, ולפלוט 53 גק"מ בלבד. יחד עם מנוע הבנזין (ארבעה צילינדרים), ההספק המשולב עומד על כ-345 כ"ס, והביצועים הרשמיים מצביעים על נתון של 5.8 ש' ל-100 קמ"ש, וצריכת דלק ממוצעת של קרוב ל-20 ק"מ לליטר.

המערכת מוזנת על ידי סוללות לית'יום יון שהותקנו ברצפת המכונית, בחלקה האחורי. טעינתן אורכת כ-3.5 שעות בלבד משקע מהיר, ועד 7.5 שעות ברגיל, ולרשות הנהג - כפי שנכון לקבל ברכב כלאיים, מנגנון נהיגה סלקטיבי עם שלושה מצבי ניהוג: נקי, היברידי, ומשולב בשיא הכוח בחזית. הנהג אף יכול לבחור במנוע הבנזין בגפו, ובכך לשמור את ניצול הסוללות לשטח עירוני. במצב זה, מופעל גנרטור שמטעין את הסוללות. אופציה נוספת היא בחירה לשלב את מנוע הבנזין לגלגלים בחזית, ואת החשמלי לאחור, ולהעניק ל-XC60 הנעה כפולה.

בשלב זה, מוגדר ה-XC60 ההיברידי כרכב ראווה, ועל כן ייצור דגם סדרתי צפוי רק בשנת 2014. וולוו אגב אינה לבדה במיזוג מנועים היבירידים ברכבי פנאי. פרט ללקסוס היפנית שהינה חלוצה בתחום, וכמובן פיג'ו-סיטרואן שניסחה את טכנולוגיית ה-HYBRID4 – דיזל וחשמל, יגואר ולנד-רובר גם הן מתכננות קרוסאוברים ידידותיים לסביבה שנטענים מהשקע הביתי. המחירים יש להניח לא יהיו עממים במיוחד.


עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully