וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד אקוספורט יכבוש את העולם?

פורד הציגה במסגרת תערוכת הודו את הדור השני לרכב הפנאי הקומפקטי אקוספורט. הפעם מבטיחים תפוצה ל-100 מדינות. אולי גם בישראל?

פורד אקוספורט הוא מחזה די נדיר מחוץ לדרום אמריקה. בשנת 2002, כשפורד החלה לצמצם את זללניות הדלק, חלה תפניה באסטרטגיה הכלכלית שהביאה לביקוש בדרום אמריקה לכלי-רכב עם יכולת עבירות סבירה (במחיר שפוי) עם מנוע קטן, ובמימדים קומפקטיים. כאן כאמור, נכנס לתמונה הקרוסאובר אקוספורט. שמאז 2004 הפך לדגם פופולארי בברזיל, ארגנטינה, ונצואלה ועוד - והוכרז בפורד כרב-מכר. האם כעת יגיע גם לאירופה?

הדור השני שיוצג באמצע 2012, אינו מבוסס על פלטפורמה מיושנת (לא עד כדי כך) ונשען על רצפת פורד פיאסטה החדשה (ולמעשה גם על מאזדה 2). גודלו כשל רכב פנאי דוגמת ניסאן ג'וק, עם מעט יותר רוחב בדפנות ובחלל התא. האורך הכללי כ-4.2 מ', והגובה כ-1.68 מ'. בסיס הגלגלים סביר לקבוצה ומגרד 2.50 מ', ובפנים סידור הושבה בסיסי לחמישה אנשים. (תמונת הפנים לא פורסמה).

אולם, הבשורה הגדולה ביותר לתושבי אמריקה הלטינית, בשלב זה, היא הידיעה שפורד תחנוך עם האקוספורט את מנוע ה-1.0 ל' טורבו אקובוסט, שהוצג לאחרונה. לזה הספק של 118 כ"ס משלושה צילינדרים זעומים ומומנט של 17.9 קג"מ מתחום נציל של 1,700 סל"ד, בשידוך לתיבות ידניות ואוטומטיות. צריכת הדלק הממוצעת שלו תעמוד על יותר מ-20 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

בתוך כך, הפרק המשמעותי ביותר בהתכנות של האקוספורט, נוגע להפצתו ל-100 מדינות ברחבי העולם, בדיוק כמו פורד פוקוס (שמגיעה לעוד 30 מדינות נוספות), פורד פיאסטה ורכב הפנאי האירופאי קוגה - שלא נמכר בינתיים בישראל. לאקוספורט יש בהחלט את הנתונים להפוך כאן לרכב שיגזול נתח לא קטן מפלח הקרוסאוברים הקומפקטיים. עם המנוע הקטן והתמחור הנכון, אולי מותר לצפות להגעתו.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully