וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי דקאר: מטפסים בדירוג

עו"ד גלעד בנאי, מאמר אורח

8.1.2012 / 9:38

בסיום היום הקשה ביותר עד כה, משפרים רז והלל את דירוגם, עד למקום ה-36. מספר תקלות מנעו מיקום גבוה יותר

יום שבת, 7.1.2012. נתחיל מהסוף - אמצע המרוץ מאחורינו וצוות פוינטר-נגב ממוקם היטב במקום ה-36 אחרי שסיים את הסטייג' השביעי במקום ה-40. סיכום מלא של חציו הראשון של דקאר 2012 יצא מחר - לגבי היום, רק אציין שמלבד תקלה מצערת בקילומטרים האחרונים ממש, שגרמה לעיכוב של כשעה, היה היום שהמארגנים הכתירו אותו כיום הקשה השבוע חגיגה אחת מתמשכת של דיונות ועוד קצת דיונות ועוד כמה דיונות לקינוח ושבהן עשתה הצוללת, תחת ידו המיומנת של רז ובהכוונתו המדוייקת של הלל בית ספר לכלים גדולים, צבעוניים וחזקים ממנה - הלל מציין בתמיהה שגם הוא, שמכיר את האוטו עד הבורג האחרון, נדהם לראות מה הוא יודע לעשות בדיונות.

אנחנו נתקלנו בצוות פוינטר-נגב לקראת סוף היום, באיזור הק"מ ה-380, בכניסה לעליה הרעה ביותר של היום - מאות מטרים של חול תחוח ותלול שבתוכו מזמזמים רכבים צבעוניים, עולים, מאיטים, מסבסבים ויורדים חזרה במקרה הטוב, נתקעים על עומדם ומחלצים בקושי לאחור במקרה הרע - למעשה, במהלך השעתיים שבילינו שם, עלו את העליה הנוראית כמה טרקטורונים, משאית צ'כית אחת ועוד רכב - זהו. היתר עקפו את המכשול באיגוף ימני רחב, חלקם לאחר דקות ארוכות של נסיונות טיפוס כושלים וחלקם, כמו צוות פוינטר-נגב, לאחר בחינה מהירה של האופציות וקבלת עצתם של כמה מקומיים שוחרי טוב שהפנו אותם לציר הנכון. אנחנו תרמנו את חלקנו בכך שהפננו את צ'ארלי גוטליב ואת משאיתו, מס' 514, לציר העוקף ובכך חסכנו לו זמן יקר.

היום השביעי התחיל מבחינתנו כחצי יום מנוחה - המארגנים איחרו מאוד את מועד הזינוק, הקטע הקשה והמעניין היה לקראת סוף הסטייג', כ-40 ק"מ ממחנה הלילה, וממילא יצאנו לשטח רק בשתיים אחר הצהריים. מהר מאוד התברר שנקודת התצפית שקבעו המארגנים היא סתמית לגמרי וכך מצאנו את עצמנו מתנהלים במקביל לסטייג', עוצרים מדי פעם לצלם וממשיכים. באותו קטע תפר הציר רכס גבעות מכוסות חול בהפרשי גבהים של עשרות ומאות מטרים - מבחינת המתחרים ורכביהם החזקים לא היווה הקטע בעיה מיוחדת אבל אנחנו, בהיילקס סטנדרטי, נאלצנו להקדיש זמן לבחירת הציר הנכון וללחוץ את הרכב אל מגבלותיו הדינמיות על מנת להוסיף ולהתקדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבסוף, כאמור, הגענו אל אותה עליה בה התמקמנו עד שאור אחרון אילץ אותנו להתקפל למחנה הלילה, שם פגשנו את צוות פוינטר-נגב עייפים ולא ממש מרוצים - מתברר שקטע הדיונות הבעייתי היה, אכן, לקראת סוף הסטייג' בקטע שלא הגענו אליו וממש בסופו, כשני ק"מ לפני הגלישה האחרונה לסיום במחנה הלילה, כשלה ההנעה הקדמית ברכב (כנראה בעיה בטרנספר), מה שאילץ את הצוות למאמץ רב, כולל הורדת לחץ האוויר מאחור ל-7 PSI בלבד ושימוש אינטנסיבי בשפלות. בהמשך קרס המגבה ההידראולי השמאלי. רשימת התקלות הזו עלתה לרז והלל בסופו של דבר בעיכוב של כשעה. למזלם, יצאו בחורינו מהדיונות למחנה הלילה בטרם חושך ובכך זכו בשנת לילה וביום מנוחה מלא - עקב רמת הקושי, רוב הסיכויים שצוותים שלא הספיקו לצאת באור יום (כמו הצוות ההולנדי, למשל) יאלצו להמתין לבוקר על מנת להוסיף ולהתקדם וממילא יפסידו חלק ניכר מיום המנוחה.

זהו - הלילה ישנים טוב, מחר, כאמור, סיכום חציו הראשון של הראלי, כביסה ותיקונים ברכב (תיקון הטרנספר, החלפת השימשה, תיקון המגבה ההדראולי והחלפת כל בולמי הזעזועים – ואם ישאר עוד זמן, יש עוד כמה דברים קטנים). יש מקום לאופטימיות - לילה טוב.

רז והלל, צוות פוינטר-נגב, מודים לנותני החסות שבזכותם התממשה היציאה לדקאר 2012:

מדינת ישראל, משרד התרבות והספורט, הרשות לנהיגה ספורטיבית
פויינטר
נגב
טלפארמה
Gilat Satcom
קבוצת אורתם מליבו
למטייל
Outdoor
מ.מ.ס.י
ליוגב
תנועה מערכות מחשוב וניווט

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully