וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם להודים יש מכונית-על

תערוכת הודו נסגרת עם מכונית העל הראשונה בייצור מקומי –DC אוונטי, מצוידת במנוע עממי לו 240 כ"ס, ותג מחיר של 56 אלף דולרים. כל ההתחלות קטנות

את הדובדבן שבקפצת שמרו מארגני תערוכת הודו לרגע האחרון: מכונית העל הראשונה בתולדות המדינה -AC אוונטי. אחראים עליה שלושה אנשים מסדנת עיצוב שנולדה בהודו תחת השם DC דיזיין, ואלה, כך לפחות נראה, העדיפו להעתיק ולשאוב השראה חיצונית מכל העולם – בפרט מאירופה הקלאסית, כדי להגשים את החלום שלהם. האם זה היה שווה את זה?

העיצוב החיצוני - שנוי במחלוקת ככל שיהיה, בכל זאת מפריד ומבודד אותה ממכוניות אקזוטיות כמו פרארי, למבורגיני ואודי, להבדיל כמובן הטכנולוגיות, הניסיון, היוקרה והרפטואר. הופעתה החיצונית עוררה במסגרת התערוכה דיון נוקב על מקוריות, אולם מאחר ומדובר בחברה צעירה, כנראה שרוב המבקרים והצופים הניחו להם לנפשם.

המנוע של האוונטי נשלף מפורד מונדאו, ואילולא צורתה המושכת, קשה היה להאמין שזו מכונית ספורטיבית. ליחידה נפח של 2.0 ל' טורבו (אקו-בוסט) בהספק של 240 כ"ס ב-5,500 סל"ד, ו-37.2 קג"מ ב-3,500 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים פאוורשיפט כפולת מצמד לה ששה הילוכים, אשר מאיצה את המכונית ההודית ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות, ועד מהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

על המכונית אומרים המייסדים כי מוגדרת כאב-טיפוס, אך מקווים להגיע לייצור סדרתי, ולהפיק מכונית עם מנוע בעל הספק של 400 כ"ס, לפחות. "אנחנו שואפים לייצר 300-400 עותקים מהאוונטי בשנתיים הקרובות. מובן שהיא עדיין "ירוקה" במונחים של מכוניות, אבל שכרנו צוות מומחים שיטפל בכל הטכנולוגיות שלה, ויש לנו שיתוף פורה עם כמה סדנאות וחברות מכל העולם", כך דיליפ צ'בריה, מייסד החברה.

בפעימה הראשונה תמכר המכונית בלבד בהודו, במחיר נמוך של 56 אלף דולרים, שהם כ-213 אלף שקלים לפני מס. אולם, היות והיא הותאמה לתקנות באירופה, יש בהחלט סיכוי שהיא תגיע לצליבה אצל צוות המנחים של טופ-גיר בזמן הקרוב. לפחות היא תקבל קצת זמן מסך.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully