וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתל-אביב לירושלים ב-30 דקות

במשרד התחבורה ישקיעו שבעה מיליארד שקל ב-5 השנים הקרובות, בפיתוח תשתיות לרכבות חשמליות מהירות שתחברנה את ירושלים לנמל התעופה

מתי אפשר יהיה להגיע מת"א לירושלים בחצי שעה? את התשובה אולי נקבל בשנת 2017, לאחר שמשרד התחבורה יסיים את התכנית הלאומית המתגבשת להקמת קווי רכבת חשמליים מהירים (160 קמ"ש), שיסללו את הדרך לעתיד קצת פחות מזוהם, רגוע, והרבה יותר נגיש לאיזורים מרוחקים מהמרכז.

הפרויקט השאפתני, בהיקף של חמישה מיליארד שקלים, אמור ליצר חלופה יעילה יותר לחיבור בין ציר המרכז לבירת המדינה, בזמן שמוערך ב-30 דקות לכל היותר. בכך לדברי המשרד, יורידו את גודש התנועה מכביש 1 שהינו העורק המרכזי מירושלים לשדה התעופה, יצמצמו את הפקקים בתוך גוש-דן, וכן יתרמו להורדת מפלס העצבנות, שהינו תוצאה ישירה של עמידה ממושכת בפקקים.

במסגרת התכנית יוקמו 10 גשרים, 20 ק"מ של מנהרות ושלוש רכבות תופעלנה בשעה לכל כיוון. "עבודות ההנדסה המבוצעות במסגרת הפרויקט הן מהמסובכות שנעשו בישראל ויגיעו לשיאן בקרוב, כאשר לאורך הקו יתחילו לעבוד שלוש מכונות כרייה ענקיות, בדומה למכונות שכרו את המנהרה המחברת בין צרפת ובריטניה, מתחת לתעלת למאנש", כך משרד התחבורה. רציפים באורך 300 מטרים יקלטו כמות נסיעות שנאמדת בכ-2.8 מיליון בשנה הראשונה, ומערכת בקרה תפקח על הנעשה בכל האיזורים, בפרט במתחם תחת התחנה המרכזית בירושלים, שייקרא "תחנת האומה".

לחובבי הטבע נמסר כי לאורך הקו תהיה שתילה מחודשת של איזורי סיור ונוף (200 אלף יחידות בצלים ופקעות), וכך תופעל חפירה ב-30 אתרים אריכאולוגיים לצד שיקום נופי של 450 דונמים. כל זאת כאמור, בעוד חמש שנים לכאורה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • רכבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully