וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארט יורדת לחוף הים

יצרנית מכוניות המיני של דיימלר מציגה בתערוכת דטרויט את הסמארט פור אס, גרסת כאילו שטח, עירונית וחשמלית, שמתאימה לחוף הים ולטיולים. בערך

סמארט תמיד הציגה סטיות לכיוונים שונים, אבל עכשיו בתערוכת הרכב האמריקנית היא שוברת שיאי מוזרות. המותג הגרמני-שוויצי של קונצרן דיימלר, השיק בתערוכת דטרויט את הסמארט פור אס - עבור כולנו בלשון עברית, המהווה מעין מהדורה אקולוגית-אורבאנית, עם יכולת שטח מזערית, וטעינה משקע הבית המאפשר לה ניידות של כמה עשרות קילומטרים בודדים ללא זיהום אוויר.

'פור אס' שומרת על מסורת הכיווצים האופייניים של סמארט, ומתהדרת במבנה צנום וקטן, המחולק בין שני מושבים בחזית לשטח טעינה וורסטילי מאחור. אורכה של המיני הפתוחה עומד על 3.5 מ', הרוחב כ-1.5 מ', גובהה 1.71, ובסיס הגלגלים 2.48 מ'. תחשבו עליה כסמארט פור 4, בלי מושבים מאחור, אך עם מרכב באגי פתוח ומסוגנן.

מערכת ההנעה החשמלית מצוידת במנוע שמקורו מהקונספט סמארט פור 2 החשמלי, ששיווקו יחל במחצית השנייה של 2012 באירופה. המערכת מייצרת כ-30.4 קג"מ והספק של 72 כ"ס, בהזנת סוללות ליתי'ום יון. המהירות המרבית (יצרן) עומדת על 130 קמ"ש, וטווח הנסיעה מספיק לכסות מרחק של כ-30 קילומטרים, עד לאוזלת כוחן של הסוללות.

המכונית נתפרה לסגנון חיים ספורטיבי, והיא כוללת אופציות ירוקות כגון הטענת זוג אופניים חשמליים בבמת הטעינה הרחבה מאחרי זוג היושבים. עוד אופציה מעניינת היא שימוש במצלמות ראייה לאחור במקום מראות קונבציונליות. פטנט שמנצל סמארטפונים עם תוכנה מיוחדת שמסוגלת לשדר את מה שקולטת עין המצלמה לתוך הנייד, ובכך לעקוב אחר הסביבה מחלל הפנים.

"אנחנו בסמארט אוהבים פיק-אפים - אם הם קטנים מבחוץ, גדולים מבפנים, בטוחים ושימושיים. עם הסמארט פור-אס, אין צורך בכלל בתחנות תדלוק", כך מסכמת אותה ד"ר אנט ווינקלר, מנכ"לית סמארט העולמית. המכונית תצא לאור במהלך 2013.

עוד על סמארט בוואלה! רכב

מצטרפים לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

ממשיכים לדבר על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

  • עוד באותו נושא:
  • סמארט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully