וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיצים את רכבת העמק

שניים מתוך מתוך ארבעה מכרזים להקמת החלק המזרחי של רכבת העמק פורסמו. שמונה תחנות נוספות תוקמנה לאורך המסילות בשנים הקרובות. השר כץ: "נקצר את זמן הנסיעה מבית שאן לחיפה"

רכבת העמק ממשיכה להאיץ קדימה אל שלבי היישום. היום (שני), פרסמה החברה הלאומית לדרכים עוד שני מכרזים הנכללים בפרויקט רכבת העמק, שתחבר את אזור חיפה למחוז בית-שאן, בקרבת גשר שייח חוסין ליד נהר הירדן. כך מודיע משרד התחבורה והשר הממונה ישראל כץ.

התכנית יצאה לדרך לפני כשנה, על פי הנחית שר התחבורה, שביקש לקדם את הפרויקט במהירות והטיל על החברה הלאומית לבצע את המיזם, בתקציב שנע בסביבות ה-4 מיליארד שקלים לאורך שלוש שנים. זאת במסגרת מערך 'נתיבי ישראל', שאמור לרשת ולסלול אזורים בפריפריות, ולחברם למרכזי הערים בלב המדינה, וכן ליצור קו נסיעה מהצפון (קריית שמונה) ועד אילת.

המכרז הראשון מורכב רובו מהקמת מסילת ברזל בחלק המזרחי של רכבת העמק, ואורכו כ-12 קילומטרים - מבית שאן ועד גדעונה. המכרז השני, המהווה את החלק המשלים של הפרויקט, דן בהקמת גשר באורך 700 מטרים, שישמש בעתיד כהפרדה מפלסית לכביש 722 סמוך לתל יהושע.

מסילת העמק תכלול בשלב הסופי תוואי שנמתח לאורך 60 קילומטרים, ובעתיד יפורסמו שני מכרזים נוספים כדי לטפל בהקמת התחנות בעפולה, לצד אלה שיופקדו על המסילות החדשות מעפולה לגדעונה, בתוך העיר עפולה. השר כץ אומר כי הפרויקט נוסד ליצור רצף תחבורתי שיאפשר פריחה של נדל"ן ועסקים במקומות שונים ברחבי הארץ. "מדובר במהפכה של ממש שתעלה את ערך הנדל"ן של ישובים אלה ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים". התכנית צפויה להיחנך בעוד כ-3 שנים.

עוד על רכבת ישראל בוואלה! רכב

מצטרפים לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

ממשיכים לדבר על תחבורה ציבורית בפורום הרכב של וואלה! רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully