וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמרו מעתה: משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים

10.1.2012 / 7:48

לאחר החלטת הממשלה, משרד התחבורה משנה את שמו ל"משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים"

לאחר אישור הממשלה מאמש (שני) התקבלה הצעת החלטה לשנות את שמו של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ל "משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים". את הסיבה לשינוי בשמו של המשרד מסבירים במשרד, כי השם החדש יתן ביטוי הולם יותר לסמכויותיו הכוללות של המשרד. "כמי שעוסק הלכה למעשה במכלול ההיבטים של ההפעלה, קידום ופיתוח של התשתיות הלאומיות בתחומי הנמלים, מסילות הברזל, הדרכים, הכבישים ושדות התעופה."

בשנת 1999 הוכפפה מע"צ (היום החברה הלאומית לדרכים) ורכבת ישראל למשרד התחבורה ומאז נמצאים כל גורמי התכנון הביצוע והניהול השוטף של כל ענפי התחבורה תחת קורת גג אחת.

הסינים יקימו תשתית רכבת מתל אביב לאילת?

צוות בינמשרדי המשותף למשרד ראש הממשלה, משרד התחבורה, ומשרד האוצר, יגבש בתוך חודש הצעה לאישור הממשלה, על הקמת קו רכבת להסעת נוסעים ומטענים מאילת למרכז הארץ. מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ- 170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים וחמש מנהרות, באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.

במסגרת ההצעה שתגובש, יבחנו שלוש חלופות עיקריות לביצוע קו הרכבת לאילת: הקמת המיזם באמצעות הסכם ייחודי בין ממשלת ישראל לממשלת סין, ביצוע הפרויקט בשיתוף הסקטור הפרטי (PPP) או ביצוע הפרויקט במימון המדינה.

השר כץ אף נפגש בביג'ין עם שר התחבורה הסיני, ושם סוכם על הכנת מסמך הבנות לשיתוף פעולה בתחומים תחבורתיים לרבות קידום מיזם ביצוע קו הרכבת לאילת.

ראש הממשלה הנחה את הצוות הבינמשרדי להגיש לאישור הממשלה את החלופה המועדפת להקמת הקו לאילת בתוך שלושה חודשים לכל היותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully