וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביואיק אנקור: קומפקטי ומפואר

ביואיק חושפת את הקרוסאובר הקומפקטי החדש אנקור, שמיישר מבט אל אודי Q3 וב.מ.וו X1, ויוצע עם מנוע 1.4 ל' טורבו. אופל גם מקבלת גרסה משלה

אחרי סדרה ארוכה של רמיזות שביואיק הפיצה דרך אתר הפייסבוק שלה, היא חושפת בתערוכת דטרויט את רכב הפנאי הקומפקטי אנקור – הקטן ביותר בתולדותיה, ועם אח תאום בדמות אופל מוקה (תמונה בתחתית העמוד). הקרוסאובר החדש יחבור לליגה מתחזקת של רכבי פנאי קטנים דוגמת אודי Q3 וב.מ.וו X1, וינסה לפתות לקוחות בארה"ב לפזול חזרה לתוצרת המקומית. את הכלים הבסיסים לכך, מסתמן שיש לו.

האנקור, למרות השמועות, לא בהכרח ראוי לכותר המשפחתי "בייבי אנקלייב", משום שלמראית עין הוא הרבה יותר צנוע ומכווץ מכפי ששיערו כלי-התקשורת בעולם. הוא מבוסס על רצפת שברולט סוניק, מכונית הסופר מיני, והמידות הרשמיות חושפות שימושיות לא רעה בכלל בקבוצה. נפח תא המטען למשל עומד על 533 ל' ללא קיפול המושבים, וזאת בהשוואה לאודי Q3 שמסתפק ב-460 ל'. אורכו של האנקור עומד על 4.27 מ', רוחבו 1.77 מ', גובה התקרה כ-1.64 מ' ובסיס הגלגלים 2.55 מ'.

בתא הנוסעים ישנו קו מקשר לכל דגמי ביואיק, במיוחד אל הלה-קרוס, אולם מערכות הבידור והתצוגה תהיינה משודרגות באופן ניכר, על אף תג מחיר שלא צפוי להיות גבוה. המפרט כולל אופציה לשלב בין תשעה צבעים חיצוניים לשלושה פנימיים, וחישוקי 18 אינטש. דגש גדול ניתן להחרשת הרעשים החיצוניים, וכאן מספרים על דיפונים איכותיים וחלל פנים מהודר ויוקרתי לחמישה יושבים. עוד בתפריט מערך הגנה מקסימלי עם 10 כריות אוויר, בקרת ראיה לאחור, מערכת סטייה מנתיב ועוד.

ובחזית, ביואיק באמת לוקחת צעד אחד גדול אל עתיד פחות חזירי, ומציידת את האנקור במנוע 1.4 ל' טורבו קטן נפח וחסכוני. המנוע, המשותף למעשה לאופל אסטרה טורבו ושברולט קרוז טורבו, מפיק 140 כ"ס ב-4,900 סל"ד, ו-20.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד. השידוך הוא לתיבת הילוכים אוטומטית עם ששה יחסי העברה, וזו תעביר את העוצמה לכל הגלגלים. נתוני ביצועים, טרם פורסמו.

האנקור החדש, ימשיך את מסורת הצערת הדגמים שמנהל המותג בשנים האחרונות. בארה"ב, מקווים שביכולתו למשוך לחברה אוכלוסיה צעירה, אולם סביר שדווקא באירופה, או בסין, ימצא יותר קונים מאשר בבית. אלינו בכל אופן, הוא יגיע לקראת 2013.

אופל מוקה. אתר יצרן
ווקסהול/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ביואיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully