וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודג' דארט: אמריקה בניחוח איטלקי

דודג' חושפת את הדארט החדשה המבוססת על אלפא רומיאו ג'ולייטה. בחזית: מנועי בנזין עם 160 כ"ס, 184 כ"ס, ועיצוב שלא תוכלו להתעלם ממנו

מה קורה כשקונצרן פיאט רוכש חלקים מקרייזלר? התשובה המעודכנת ביותר היא דודג' דארט 2012. המותג האמריקני, שימיו נראו ספורים לפני כשנתיים, אסף את השברים ונזקי הקריסות, ולאט לאט מחזק את הארסנל שלו בדגמים שיפתו לקוחות צעירים, ולא רק נאמנים בודדים שלא מוכנים להחליף את האמריקנית המזדקנת בעד שום הון שבעולם. הדארט החדשה כך טוען המותג, עם גנים מאלפא רומיאו, מסוגלת לנער את החטיבה ולהציע מכונית משפחתית עם אופי עצמאי. עכשיו זה רק עניין של מיצוב, תמחור ושיקום התדמית.

הדארט החדשה לא מעוניינת בקירוב למיתוג ההיסטורי שלה משנות ה-60, וכאן בפעם הראשונה נתמכת טכנולוגיות שפותחו בקרב פיאט וקונצרן קרייזלר. לבחירת הנהגים, יוצעו שלושה מנועים שונים, בהספקים נמוכים וגבוהים, ובשידוך לתיבות אוטומטית עם ששה יחסי העברה, ואופציה לתיבה ידנית. בגרסת בסיס מצוידת הדארט מנוע 2.0 ל' אטמוספרי המנפק 160 כ"ס. מעליו, מנוע עם 184 כ"ס (גם הוא אטמוספרי), ואת הטופ שומרת דודג' למנוע המולטי-אייר טורבו של פיאט, לו הספק של 160 כ"ס מנפח של 1.4 ל' טורבו. אין מידע על ביצועים רשמיים.

איך יהיו גינוני הכביש זו שאלה גורלית, שכן היא מבוססת כאמור על פלטפורמת אלפא-רומיאו ג'ולייטה, עם מעט מתיחות לכל כיוון כדי למקסם את חלל הפנים (בכל זאת, רכב אמריקני לגדולי מידות מטקסס). למרות זאת, חייבים להודות שהדארט נראית בכלל לא רע, ומשלבת מרכיבים עיצוביים שמזכירים במעט מכוניות ספורטיביות כמו הוויפר. "הדארט החדשה היא מכונית פורצת גבולות. היא תפתיע, תרגש, ותעניק לנוסעים חווית נהיגה ספורטיבית שלא יכולנו להציע להם בעבר", כך אומר ריד ביגלנד, סגן נשיא דודג' בארה"ב.

עיצוב הפנים עדיין מושפע מקווים אמריקניים, במיוחד בסגנון פיסול הקונסולה, שטח לוח המחוונים וגלגל ההגה. מרחב הפנים אמור להיות גדול מזה של הג'ולייטה, עם סידור הושבה בסיסי לחמישה אנשים, ונפח תא מטען מכובד למדיי, עם קיבולת של כ-380 ליטרים. עוד בפנים תאורת אמביינט, הרבה תאי אחסון למשפחה, ושלל מערכות בידור. הדארט החדשה תושק באירופה בקיץ הקרוב. אלינו תגיע מעט מאוחר יותר.

עוד על דודג' בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!
מצטרפים לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • דודג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully