וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי דקאר: הסטייג' העשירי

עו"ד גלעד בנאי, מאמר אורח

12.1.2012 / 9:47

כאבי בטן, פודרה נוראית, ג'אנט שהלך לעולמו – ואחרי הכל, קטע דיונות שהלך לרז והלל כמו בחלומות הרטובים שלהם

יום רביעי, 11.1.2011

סוף סוף יום משעמם - קמנו בבוקר, צחצחנו שיניים, אכלנו ארוחת בוקר, נסענו ל-CP1 בק"מ ה-173 של הסטייג', חיכינו, חיכינו, חיכינו באבק המאוס של מדבר האטאקאמה, אחר כך עברה המשאית הצ'כית ואז חיכינו עוד קצת, הפעם בחרדה הולכת וגוברת - אתמול סיים צוות פוינטר-נגב לפני הצ'כים, כלומר זינק לפניהם הבוקר, כלומר אם הם לא פה לפני הצ'כים משהו לא טוב קרה. דווקא אתמול רז והלל נשמעו אופטימיים - הבולם שנשבר אתמול הוחלף בערב, וגם הבולם בו נתגלתה נזילה שלשום, וגם שני הבולמים הנותרים ככה ליתר ביטחון, כך שלמעט בעיית ההתנעה-לאחר-דימום-כשהאוטו-חם ומוט מייצב קדמי שבור שהקשחת המיתלים ביטלה כמעט לגמרי את השפעתו, הרכב יצא הבוקר מהמחנה תקין לחלוטין - טוב, תקין בהתחשב בנסיבות, כמובן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחנה הלילה

אחרי עשרים דקות, בכל אופן, הם עוברים, סירנת המשטרה שלהם מייללת באושר, מיד אחרי ג'ומבו הגדול והצהוב, אותה מנווט צ'ארלי גוטליב ידידנו. כהרגלו, בכל אופן, מגיע צוות פוינטר-נגב באבק של מישהו אחר וכך נמנעת ממני ומכם מנת הוידאו המקצועי-לעילא-בנסיבות שאני מנפק מדי יום באדיבות מצלמת-הקסדה-המעפאנה-ב-70-דולר-מדיל-אקסטרים שהבאתי איתי והנייד הצנוע שלי שהפך, בצוק העיתים ובהיעדר ציוד וידאו איכותי ורדיו-דיסק ברכב העיתנות שלנו למרכז הבידור והתיעוד בנוסף ליעודו המקורי.

הם עוברים ואנחנו נכנסים לרכב ונוסעים 400 ק"מ למחנה הלילה ב-אריקה, האחרון על אדמת צ'ילה. מגיעים לשם ב-18:15 ומיד רצים לבדוק את השמועות שעברו במהלך הדרך בדבר מהפך ואכן - את CP1 הם עברו במקום ה-42 (ראינו בעצמנו) כך גם את CP2, ב-CP3 הם כבר במקום ה-25(!) וכך גם הם מסיימים - 25 היום(!!!), 27 בכללי(!!!!!!). טל ואני מסתכלים זה בזה בתדהמה ושלוש מילים עוברות בינינו - מטורף, מטורף, מטורף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעשה קסמים

ב-21:00 נוחת הזוג המאושר במחנה ועל ארוחת ערב דשנה (לזניה) מספר על יום רב תהפוכות - ישר בהתחלה תוקפים את רז כאבי הבטן הזכורים לרע מאתמול, שינוי תנוחה, הרפיית רצועות, הלל מרכך את המיתלים למקסימום ויוצאים לדרך. בינתיים עוקפים אותם המתחרים שזינקו אחריהם, ביניהם שיירה של שש משאיות. הקטע הראשון הוא בריכת פודרה אחת גדולה והצוות אוכל קש בנסיון לעקוף את העוקפים - משאית בפודרה היא צרה צרורה. כשהעניין המעיק הזה מאחוריהם פוגע רז בסלע גדול ומכופף חישוק אחורי שמאלי - בעודם מחליפים גלגל צופים רז והלל בתסכול איך השיירה שעקפו זה עתה חולפת על פניהם שוב. מחליפים ושוב חוזרים למלחמה ורק בקטע הדיונות מתחיל הכיף - מורידים לחץ בצמיגים והצוללת עפה בדיונות הגבוהות כמעשה קסמים - מתחרה מימין ומתחרה משמאל, פה אחד תקוע ושם משאית הפוכה ובין כולם חולף צוות פוינטר-נגב ללא פגע וללא עצירה, מנווט עצמו בנחישות למקום ה-25 בסטייג' - פשוט לא ייאמן.

מחר אנחנו עוברים לארץ חדשה ושעתיים אחורה ואי לכך ובהתאם לזאת משכימים קום כבר ב-4:00 לפנות בוקר - עוד ארבעה ימים למירוץ, מתוכם שלושה אמיתיים, מחלק זה של צ'ילה בוודאי לא נצטער להיפרד - מדבר כזה עוד לא ראיתי - ומעבר לגבול מחכות לצוות פוינטר-נגב הדיונות הגבוהות בחלק הזה של הכדור, אם לסמוך על טענתו של מתחרה פרואני שפגשנו ביום הבדיקות במאר דל פלאטה. לילה טוב.


רז והלל, צוות פוינטר-נגב, מודים לנותני החסות שבזכותם התממשה היציאה לדקאר 2012:

מדינת ישראל, משרד התרבות והספורט, הרשות לנהיגה ספורטיבית
פויינטר
נגב
טלפארמה
Gilat Satcom
קבוצת אורתם מליבו
למטייל
Outdoor
מ.מ.ס.י
ליוגב
תנועה מערכות מחשוב וניווט


עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully