וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה בוקסטר חדשה: חזקה יותר ומעוצבת

פורשה הפיקה דור חדש למכונית הספורט הפתוחה והצעירה. הבוקסטר החדשה קלה ומתקדמת יותר מהיוצאת, ובפעם הראשונה מזה שנים, אף מאמצת עיצוב נועז

פורשה בוקסטר החדשה נחשפה שלושה חודשים לפני הבכורה בתערוכת הרכב בז'נבה. הבוקסטר 981 בדור השלישי שלה, מאז הוקמה הסדרה ב-1996, תשאל מבנות המשפחה ובמיוחד מה-911 והפנמרה, את הרושם הוויזואלי, הטכנולוגיות של מנועי הבוקסר הקלאסיים, מערכות המתלים המתוחכמות וכן, גם את מערכת ההיגוי, שבמקום תמיכה הידראולית מוסבת לאלקטרו-מכאנית. היא גם תהיה הרזה שפורשה יצרה עבור הקו הזה על בסיס תרכובות אלומיניום, עבור מכוניות עם מנוע מרכזי.

לפני שניגע במערכות שמניעות את הרודסטר מגרמניה, צריך להתעכב על העיצוב החיצוני לשם שינוי. פורשה היא לא חברה הרפתקנית כשזה נוגע לאופנה ואבזור חיצוני, והיא תמיד מיטיבה לשמור על נוסח נקי בהנחית משפחת המייסדים. עם זאת, המעצב הראשי של פורשה, מיכאל מאוור, אמר לכלי-התקשורת בבריטניה כי הפעם החליטו לבחור בקו הרבה יותר בוטה, במיוחד בחלק החזיתי. ואי אפשר לומר שהבוקסטר החדשה היא העתקה ישירה של ה-911 או הבוקסטר הקודמת (2009).

הלוע הקדמי מאופיין כעת בפגוש רחב יותר. אבל השינוי הגדול הוא בגופי התאורה הקדמיים, שאיבדו את הצורה העגולה והבועתית, לטובת מראה מעט יותר מלוכסן ואגרסיבי. קשתות הגלגלים מכילות כעת חישוקים ענקיים בקוטר 20 אינטשים, ומאיזור המותניים עד לחלק האחורי, נראה שהתקרה קצת יותר נמוכה וחדה. בפורשה מספרים כי חלה צמיחה מינורית בבסיס הגלגלים וברוחב, וכן כי גרסאות הקבריולה תצויידנה ב-2012 בגג-בד בקיפול חשמלי אוטומטי, במקום ידני.

מנוע הבוקסטר חזק יותר ב-10 כ"ס מקודמו. יחידת הבנזין בנפח 2.7 ל' מפיקה 265 כ"ס, ומאיצה את המכונית ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, באמצעות תיבה ידנית ששה הילוכים, או רובוטית כפולת מצמד מסוג PDK. הבוקסטר S, הבכירה והחזקה ביותר (314 כ"ס), תעשה זאת ב-5.0 שניות, ועד מהירות מרבית של 300 קמ"ש. זו גם מצוידת בדפרנציאל מוגבל החלקה מכאני. עוד מציינים הגרמנים כי בזכות משקל של 1.3 טון בלבד, אפילו צריכת הדלק ירדה בשיעור של כמה אחוזים, וזו תעמוד כעת על 12 ק"מ לליטר (יצרן).

הקבינה של הבוקסטר היא כמובן שיעור בהנדסת אנוש. פריסת מתגים בהישג יד, מערכות ניהוג סלקטיביות, בקרת אקלים מפוצלת, ומערכת שמע משובחת, שבטח אינה ערבה לאוזן כמו המנוע מסמר השיער והפליטה הרועמת מאחרי אזניו של הנהג. הבוקסטר החדשה תשווק באירופה החל מהקיץ, במחיר של כ-50 אלף יורו, שהם כ-250 אלף שקלים לפני מס.

מיבואנית פורשה לישראל, חברת מכשירי תנועה, נמסר לוואלה! רכב כי הבוקסטר החדשה תגיע לישראל באפריל הקרוב, בשני הדגמים של הסדרה. המחירים יחלו ב-485 אלף שקלים לדגם הבסיס, כך מוסר מנהל חטיבת פורשה בישראל, שי דואני.

עוד הרבה על פורשה בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully