וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי דקאר: יום של תקלות

עו"ד גלעד בנאי, מאמר אורח

13.1.2012 / 9:06

זה היה אחד מאותם ימים שכולם יעדיפו לשכוח – אבל זה חלק מהמשחק. מחר, כמו תמיד – יום חדש

דווקא התחיל יפה היום - מעבר חלק בגבול עם פרו ושעתיים אחרי זה אנחנו כבר עולים מול ראשוני הרוכבים בק"מ ה-123 של הסטייג' הראשון (מתוך שניים) היום, למרגלות הר חול כביר ויפהפה - המרשים ביותר במירוץ עד כה. השעות נוקפות, אופנועים ומכוניות, רובי גורדון בתצוגה אגרסיבית כהרגלו (טוב עכשיו, אחרי פרישתו המצערת של אל עטייה בהאמר השני הוא חייב לספק פי שניים אקשן) ואז צוות פוינטר-נגב חלקים, חרישיים ומהירים כהרגלם - בדיוק במקום, בדיוק בזמן, אפילו טיפה מוקדם משציפינו.

היות והמשאיות הוזנקו היום, בצעד תמוה, אחרי המכוניות, אנחנו מחליטים לא להמתין למשאית הצ'כית ועפים משם במטרה לפגוש שוב את רז והלל במהלך הסטייג' השני להיום. בדרך אנחנו עושים היכרות ראשונה עם פרו, מדינת עולם שלישי לכל דבר וניגוד מסחרר לצ'ילה וארגנטינה - ערים אפורות, מוקפות סלאמס, כפרים מרודים שהשלטים של קוקה קולה הם הדבר היחיד הצבעוני בהם. משום מה, אני מרגיש כאן הרבה יותר נוח, כנראה שריד לימי התרמילאות העליזים שלי - איכשהו נדמה לי שככל שהסביבה ענייה ומרודה יותר ככה הישראלי המטייל מרגיש יותר נוח (לפחות הישראלים המטיילים בגיל מאוד מסויים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכניסה שלנו לפרו חפוזה - בלי מפה, בלי גרוש מקומי (מזל שבכניסה לכביש אגרה שצץ פתאום באמצע שום מקום הסכימו לקבל כסף צ'יליאני) בלי שום מושג איך נקרא המטבע המקומי או מה השער שלו - בעיר אילו פיטר מחליף 100 אירו עם איזו אשה ברחוב בלי שיש לו מושג בכלל מה הוא מקבל - הזוי לגמרי. אחרי זה אנחנו יוצאים לכביש חוף יפהפה, רחב וחדש, שהופך לסתם כביש, אחר כך לדרך עפר שנגמרת, כמה סמלי, בבית קברות של כפר מקומי. כמה מקומיים מפנים אותנו לדרך עפר אחרת, שהופכת לכביש, עוברת דרך עוד עיירה אפורה, שלטי הכוונה אינם בנמצא אבל האנשים שמחים לעזור ואחרי שעה מורטת עצבים אנחנו יוצאים סוף סוף לכביש הראשי המוביל למחנה הלילה.

בדרך ל-CP2 מתחילות לטפטף שמועות מהחמ"ל של איריס בארץ על צרות ואכן, ההמתנה שם לצוות ארוכה ומורטת עצבים - בסוף הם עוברים, חצי שעה אחר כך עוברת גם המשאית הצ'כית ואנחנו כונסים למחנה הלילה, מקדימים בארבעים דקות את צוות פוינטר-נגב המתאר יום קשה במיוחד - הדיונות הראשונות, שבסופן נפגשנו לראשונה נתפרו בקלות ובמהירות אלא שבהמשך הופיע נקיק מלא פודרה שתקע את הצוות היטב, כולל שימוש בג'קים ההידראולים ובשפלות. בהמשך, בסופה של עליה ותהום לצידה נשבר תפוח הגה - שוב עיכוב לצורך תיקון, בסטייג' השני שוב שקיעה בפודרה בוואדי טכני ולקינוח, התיישבות על איזו דיונה קטנה - רז מספר שרק בתקיעה הקטנה האחרונה הזאת האירה עליו ההבנה שהיום זה לא היום שלו ואיתה שלוות הנפש המתבקשת.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מאידך, בערב מתברר שכשיורד גשם, כולם נרטבים - על אף כל הקשיים והעיכובים מסיים צוות פוינטר-נגב את היום במקום ה-27 ועולה למקום ה-24 בדרוג הכללי. הסטייג' מחר קוצר ב-49 ק"מ עקב גשמים כבדים שירדו באיזור והפכו מספר מעברי מים לבלתי עבירים. אנחנו נפגוש אותם לקראת הסוף מתמודדים בהצלחה, אנו מקווים, עם הדיונות הכי אכזריות במירוץ השנה. עמיחי, חבר של הלל מהעמק, קפץ לביקור וזכה לארוחת ערב כמיטב המסורת הצרפתית, מעבר לאופק כבר מנצנצים אורותיה המטפוריים של לימה פיתוי והבטחה ואנחנו נוסעים בדרך אליה - לילה טוב.


רז והלל, צוות פוינטר-נגב, מודים לנותני החסות שבזכותם התממשה היציאה לדקאר 2012:

מדינת ישראל, משרד התרבות והספורט, הרשות לנהיגה ספורטיבית
פויינטר
נגב
טלפארמה
Gilat Satcom
קבוצת אורתם מליבו
למטייל
Outdoor
מ.מ.ס.י
ליוגב
תנועה מערכות מחשוב וניווט

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully