וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדקאר: זה לא נגמר עד שזה נגמר

גלעד בנאי

15.1.2012 / 11:38

חול, חול ועוד קצת חול ובהחלט היה מה לאכול. הסטיג' ה-13 הסתיים וצוות פוינטר-נגב מתייצב במקום ה-26 בדרוג הכללי

ב-14:00 של יום שבת, המדבר של פיסקו לוהט - המארגנים שמו את מחנה הלילה על משטח של פודרה אפורה, משאיות סיוע שקועות לכל מלוא העין (סוף סוף הבנתי מאיפה באה הדרישה לסיוע עם הנעה 4X4), מרטינה מספרת לי שהמקלחות פה הן הכי טובות במירוץ עד כה, אני מתרצה - אחרי הנסיון לחלץ רכב עיתונות כבד שנתקע בכיס ממש בכניסה לדיונות ("כיס" - מונח חדש שטבע רז והמתאר אמבטיה קטנה המסוגלת לאכלס רכב אחד בלבד בדרך כלל) יש לי חול במקומות שאני מתבייש לתאר. אני הולך להתקלח, מרטינה צדקה - הזרם חזק, שופע וקריר ושכבות חול, זיעה ואבק של ארבעה ימים נשטפות. בדרך חזרה לקבוצה אני עובר דרך מרכז המידע לבדוק מה המצב, מקיש 376 על הצג והתוצאה קופצת - מקום 23 ביומי - אנשים מסביב בוהים בתדהמה בישראלי המוזר הקופץ באושר מול המסך.

חוץ מזה, עוד יום סטנדרטי - קמים בבוקר, נוסעים 100 ק"מ לתחילת הסטייג' ואז עוד שישה ק"מ פנימה במישורים החוליים העצומים עד לתחילת קטע הדיונות הראשון, שם אנחנו מתמקמים בצמוד למתחם VIP וכמה עשרות צופים נלהבים. כשאנחנו מגיעים החול עדיין בתולי - דספרה מגיע ראשון, מהסס קצת ואז פותח קוליס ישירות לתוך הדיונה, קוליס שבהמשך היום יהפוך לדרך ראשית סלולה היטב באדיבות יתר מתחרי הראלי החוסכים לעצמם את ההתלבטות.

המתחם שבחרנו לנו שופע פעילות - על הרכב שנתקע בכיס, ושבשבילו הוצאתי שפאלות ("הושפאלתי", בלשונו הציורית של הלל) ואת הנשמה - כבר דיברתי, רכב של המארגנים מתהפך על צידו בנסיון לחצות דיונה קטנה, כמה צופים הופכים אותו חזרה על הגלגלים והוא ממשיך בדרכו, משאית אחת נתקעת בשיא הדיונה, רכב שבא אחריה מנסה לעקוף, נופל לשיפוע צד, נחלץ בקושי וחוזר לציר מניס מדרכו צופים מבוהלים, נהגה של קאמאז כחולה אחת נסחף קצת ונכנס חזק מדי לסכין קטנה, הכלי הכבד מתרומם ונוחת על האף - שניה אחת של מתח הוא מתנדנד, מנסה להחליט אם לכאן או לכאן ואז נוחת בכבדות על הגלגלים וממשיך בדרכו. בעקבות התוצאה החלשה שלו אתמול מגיע צוות פוינטר-נגב מאוחר, חלק וחרישי כהרגלו. טל, שהתמקם בהמשך, חוזר ומדווח על עצירה שלהם לצורך החלפת גלגל - לא התחלה טובה לסטייג' של 275 קילומטרים קשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרפתקאות של הרגע האחרון

אחרי שרז והלל עוברים אנחנו כונסים למחנה הלילה, מקלחת, לוח התוצאות, כשאני חוזר הצוללת הצהובה כבר חונה לה בנחת במתחם הקבוצה - ברכות, חיבוקים ורז מספר על יום משוגע, שצחוק ודמע משמשים בו בערבוביה - בצד הצחוק הוא מתאר מעברי דיונה על חוט השערה בין כיסים עמוקים, טיפוס בשיפועי צד מסמרי שיער לצורך מעבר הכרחי באוכפים, בלי שקיעות ובלי התקעויות למרות יום שעל אף ספר הדרך היה כולו חול, ועוד חול ועוד קצת חול ובכלל - אושר גדול. בצד הדמע מספר רז על שני גלגלים פרוקים - אחד בק"מ השישי, השני בק"מ ה-40, שני גלגלים שבהמשך עפו מאחורי הרכב בנסיבות תמוהות ואבדו לבלי שוב, על CP שבוטל ללא הודעה מוקדמת ושבעת החיפוש אחריו עקפו את הצוות שלוש משאיות שנעקפו קודם לכן בעמל וסיכון רבים בתוך האבק, על הרכב שהגיע לסיום על ליטר הסולר האחרון כי אף אחד לא הכין את הצוות לכל כך הרבה חול, כאמור ובעיקר על ההפתעה - באופן מסורתי, הימים האחרונים בדקאר הם ימים קלים יחסית המאפשרים למתחרים ששרדו ללקק את פצעיהם בדרך לקו הסיום המיוחל - בדקאר הזה, הלל מדרג את שני הימים האחרונים כקשים ביותר במירוץ מלבד היום השביעי בקופיאפו.

עד כאן, חברים - על המחנה כבר שורה הרוח הנוגה של סוף המירוץ, אנשים עייפים אורזים את מטלטליהם ומתכוננים לדרך הארוכה הביתה, מחר עוד סטייג' ראווה קצר בדרך ללימה, פודיום ונגמר - אם לא תהיה הפתעה של הרגע האחרון (ובדקאר, כידוע, אין הפתעות שמחות) צוות פוינטר-נגב יסיים את המירוץ במקום ה-26 המאוד מכובד וראשון בין הרוקי'ס(!) אבל את התודות, הברכות, התשבוחות וההשתפכויות, אשמור, ברשותכם, למחר כי איך אומרים פה במחנה - זה לא נגמר עד שזה לא נגמר.

רז והלל, צוות פוינטר-נגב, מודים לנותני החסות שבזכותם התממשה היציאה לדקאר 2012:

מדינת ישראל, משרד התרבות והספורט, הרשות לנהיגה ספורטיבית
פויינטר
נגב
טלפארמה
Gilat Satcom
קבוצת אורתם מליבו
למטייל
Outdoor
מ.מ.ס.י
ליוגב
תנועה מערכות מחשוב וניווט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ראלי דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully