וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: ספורטיבית חשמלית בעתיד הקרוב?

15.1.2012 / 14:05

מעט לאחר השיווק העולמי של ה-FT86, טויוטה רומזת על העתיד עם מכונית מהעבר, 2000GT חשמלית סולארית שמגיעה ל-200 קמ"ש

אתר יצרן

צילום: רויטרס
עריכה: בת גולן

האם טויוטה שוקדת על בניית מכונית ספורטיבית חשמלית סולארית? בתערוכת טוקיו חשפה יצרנית הרכב הגדולה ביפן (כבר לא הגדולה בעולם לאחר ההפסד ל-GM ופולקסווגן) מכונית קונספט מאוד לא שגרתית - 2000GT מסוף שנות השישים עם הנעה חשמלית וטעינה סולארית. הטויוטה 2000GT הציעה לחובבי הנהיגה של סוף שנות השישים תפריט מאוד מפתה - גוף קל, הנעה האחורית, ארבעה בלמי דיסק ומנוע השישה צילינדרים בטור שהפיק 150 כ"ס וכעת היא משמשת בסיס לטכנולוגיה עתידית.

מסתבר שלטויוטה יש מחלקה מיוחדת לפרויקטים משוגעים מעין אלה ושם החליטו לקחת את המכונית האיקונית הזו, שממנה יוצרו 351 עותקים בלבד ולשגר אותה אל ההווה החשמלי. כעת מתחת למכסה המנוע הארוך שלה תמצאו מנוע חשמלי שמפיק 161 כ"ס, סוללות ליטיום-יון בהספק של 35 קו"ש וחידוש נוסף - אפשרות טעינה סולארית מאנרגיית השמש בלבד. לטובת העניין, נוצל שטוח הגדול של מכסה המנוע לטובת התקנת קולטים סולאריים. מציינים שהיא תוכל להגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש.

גם תא הנוסעים של הטויוטה הקשישה שודרג עם חומרים מתקדמים במראה כסף וזהב לטובת ההופעה היוקרתית. בנוסף לכך, גם מספר גאדג'טים מצאו את דרכם פנימה כמו מראה אחורית המסוגלת לתפקד גם המצלמת נסיעה לאחור ואפילו רמקולים מיוחדים שמאפשרים לנהג לבחור רעש תנועה ייחודי - מצליל של מנוע סילון ועד צהלות סוסים וקולות פרסות וכלה ביללת חתול. העיקר שישמעו אותה עוברת ברחוב.

את טויוטה 2000GT SEV אפשר לראות כגימיק לתערוכה, אך גם כסוג של הצהרה מסוג יצרנית הרכב הגדולה ביפן. האם הם שוקדים על ייצור מכונית ספורט קלילה, חשמלית וסולארית? אולי FT86 חשמלית? נחכה ונראה.

עוד על טויוטה בוואלה! רכב

מצטרפים לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully