וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים נהגות טובות יותר מגברים

מלחמת המינים שוב מתעוררת, כשהפעם חברת ביטוח בארה"ב מפרסמת ממצאים לפיהם גברים מעורבים בתאונות קשות הרבה יותר מנשים

נשים נוהגות טוב יותר מגברים (או פחות גרוע מהם), כך לפחות טוען מחקר חדש שנערך על ידי חברת השוואות הביטוח 4autoinsurancequote בארה"ב. לפי נתוני המחקר שהתפרסמו לאחרונה ברשת NBC, גברים מעורבים ביותר תאונות דרכים קשות, נוטים לשתות ולנהוג בתדירות גבוהה מהן, ומתייחסים לחוק כהמלצה בלבד. האם בכך מסתיים ויכוח עתיק יומין על יתרונם של גברים על נשים, מאחורי ההגה?


על פי נתוני החברה, 80 אחוזים מכלל תאונות הדרכים הקשות נגרמו בידי גברים, ואילו לנשים יש סיכוי נמוך ב-27 אחוזים להיות מעורבות בתאונת דרכים המסתיימות בפציעות קשות. בשנת 2007 לדברם, הוכח על פי הסטטיסטיקות כי גברים גרמו ל-6.1 מיליון תאונות דרכים, בעוד הנשים רק ל-4.4 מיליון תאונות. בנוסף לכך, מסתבר שגברים נתפסו נוהגים תחת השפעת חומרים (DUI), בשיעור גבוה פי 3 מנשים.


"זה די מפחיד להיווכח עד כמה גרוע הנהג הממוצע מאחורי ההגה", כך מנכ"ל החברה ג'יימס שייפר. עוד הוא מוסף כי "אפשר להצביע על מה שרוצים כתורמים ישירים לתאונות: טסטוסטרון, לקיחת סיכונים, רמות גבוהות של אגרסיה, אבל העובדה עומדת בעינה - גברים עושים יותר מידי טעויות בכיסא הנהג".


המחקר, שכותרתו 'היא נשים, נהגות גרועות - אמת או בדיה'?, יצא לבדוק ולהשוות בין כמות תאונות דרכים, קנסות, ותעריפי ביטוח בין גברים ונשים. בסיכום הנתונים, העלה המחקר חד משמעית, שגברים "מובילים" בכל הקטגוריות, החל מנהיגה רשלנית, חוסר זהירות, אי חגירת חגורות בטיחות ונהיגה במהירות מופרזת.


אז היכן האמת, האם ישנו פער עצום בין המינים בנהיגה? "בסופו של דבר, כשדנים בקרב בין המינים על מי נוהג טוב או בטוח יותר, אף אחד לא מנצח. מעבר לכך שהפערים מצטמצמים לאורך השנים, והגברים קצת יותר זהירים משהיו, שני המינים חייבים לעשות כל שניתן כדי להימנע מתאונות דרכים, לשמור על הסביבה, ולחזור הביתה בשלום", כך מסכם פיט מורגה מאיגוד הביטוחים בארה"ב.


ומה דעתכם בנושא, האם נשים נהגות טובות יותר מגברים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully