וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוחות הכי נאמנים ליונדאי

סקר JD פאוור העלה כי יונדאי שומרת על לקוחותיה יותר מכל יצרנית רכב אחרת. גם פורד, הונדה, וב.מ.וו עושות את עבודתן נאמנה

מכון הסקרים של JD פאוור פרסם את סקר נאמנות הצרכנים השנתי שלו בענף הרכב. על פי הנתונים עולה, כי יונדאי היא יצרנית הרכב שמצליחה לשמור על הכי הרבה לקוחות קיימים, משמע, לפתות אותם חזרה לאולם ולשדרג לרכב חדש - מעל 60 אחוזים שבו השנה ליונדאי על מנת להחליף את כלי-הרכב שברשותם. לדברי JD פאוור, הסיבה לכך נעוצה בשינוי התדמיתי שחוללה היצרנית הדרום קוריאנית בשנים האחרונות בתחום המענה האנושי ואיכות הדגמים.


מתוך הנתונים עולה כאמור, כי יונדאי מצטיינת בשימור לקוחות, ואף הראתה צמיחה של ארבעה אחוזים בשנתיים האחרונות, והשיגה השנה 64 אחוזים של לקוחות חוזרים. ב-JD טוענים כי המכוניות שתרמו לעליה הן הסונטה החדשה (i40) והאלנטרה (i35 בישראל). "הטיפוס של יונדאי באחוזי שימור לקוחות, נובע מכך שהקהל מבין שהמותג מפיק כלי-רכב איכותיים, מציע קו דגמים רחב, ולא מתפשר על שירות לקוחות", כך מסביר ראש המכון רפי פסטקיין.


במקום השני נמצאות ביחד פורד והונדה עם 60 אחוזי שימור. ב.מ.וו וקיה גם הן חולקות מקום עם 59 אחוזים במצעד הנאמנות. אחריהן נמצאת טויוטה עם 58 אחוזים, שברולט ומרצדס (57 אחוזים), לקסוס (54 אחוזים), קדילאק (51 אחוזים) ומותג ג'יפ שרשם את הזינוק הגבוה ביותר השנה (17 אחוזים) והגיע לרף שימור לקוחות של 51 אחוזים אף הוא. עוד ברשימה קונצרן הרכב הגדול באירופה פולקסווגן, עם 47 אחוזים, ביואיק רשמה 38 אחוזים, מאזדה שדורגה לא גבוה עם 34 אחוזים, יגואר וולוו (31 אחוזים) ומקום אחד לפני האחרון (סאאב - כי אין כל כך לאן לחזור) נמצאת סוזוקי עם 20 אחוזים.

אז יש שיפור?

הסקר של JD פאוור בוחן כמה היבטים שונים של שימור לקוחות מקרב 117,000 קונים חדשים, ומתמקד (גם) ביכולת של המותג "לגנוב" רוכשים ישירות ממתחריו. כמות המותגים שנבחנה השנה מקיפה 33 יצרניות רכב, ועל פניו נראה כי שביעות רצון הלקוחות הינה במגמת עלייה בעשור האחרון, וזינקה כמעט ב-2 אחוזים בשנה היוצאת. לפחות 19 מתוך 33 המותגים שנבדקו, הראו שיפור בשמירה על לקוחות קיימים ושירות לאחר הקנייה.


זאת ועוד, הסקר מורה על הבדלי רכישות במגדר וגיל. כך למשל מצאו כי נשים ורוכשים צעירים בגילאי 23-47 מעדיפים לבחור במותג שונה, מאשר לקנות מאותה החברה, בהשוואה לגברים ולרוכשים בגיל מבוגר יותר שכן עושים כך. "נשים חוות יותר שינויים בחייהן, כמו מעבר דירות, הגדלת המשפחה וניהול משק הבית. לכן יש להן נטייה להרחיב את מעגל האופציות ולא לדבוק במותג בודד", מוסיף פסטקיין.


יש לציין כי הרבה יצרניות רכב מתאימות את עצמן לשוק משתנה, ואין כיום מותג שאינו בוחר להוסיף קרוסאובר, או מכונית מיני שתשלים את ההיצע ותגדיל את נתח ההכנסות. "זה לא מספיק רק לייצר דגמים חדשים. צריך לנתח כל דבר, ולדעת להנהיג את המותג להצלחה, לספק מענה ללקוחות בתום הרכישה, ולבנות מודל נוח שיחזיר אנשים וייתן להם שקט. מעין תעודה שבעתיד יש על מי לסמוך, והרכב לא ייתקע להם בחצר ולא יימכר".

עוד חדשות בוואלה! רכב

מצטרפים לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully