וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור תומך במצלמות מהירות?

כך קובע סקר חדש של עמותת אור ירוק, שהעלה כי 75 אחוזים מכלל הציבור מאמינים שמצלמות המהירות החדשות תפחתנה את תאונות הדרכים

בחודש הקרוב תחלנה לפעול ברחבי הארץ מצלמות מהירות דיגטאליות מסוג חדש. מצלמות שתהפוכנה כמעט את כולנו לעברייני תנועה. חלקן תהיינה מצלמות רמזור והיתר מהירות, כאשר בתוך שנתיים כמות המצלמות הפזורות תיערם ל-300, מתוכן 100 ברמזורים והיתר ירשתו את כבישי הארץ בצדי הדרך. מסחטה או אכיפה מוגזמת, ישנו חלק גדול בציבור שמאמין ביעילותן להוריד משמעותית את כמות תאונות הדרכים, כפי שעולה מסקר של עמותת אור-ירוק.

הסקר שבוצע על ידי מכון גאוקטוגרפיה מתוך מדגם מייצג בישראל, העלה כי 75 אחוזים מהציבור סבורים שהתקנתן תפחית את כמות תאונות הדרכים בארץ. אולם, החלוקה המדויקת יותר טוענת כי רק שליש מהמשתתפים בסקר העידו כי הם "בטוחים שכן", וכי 44 אחוזים אמרו שהם "חושבים שכן". עשרה אחוזים אומרים שהן לא תפחתנה את תאונות הדרכים, ו-23 אחוזים חושבים שהן לא תתרומנה בכלל.

מיקום המצלמות הוא נושא רגיש וטעון בקרב הנהגים, שכן הצבתן בכבישים שכמות תאונות הדרכים בהן קטנה, מעלה סימן שאלה אודות מטרתה האמתית של התכנית למאבק בקטל בדרכים. "על מנת להפוך את מצלמות האכיפה לכלי יעיל וראוי במאבק בתאונות הדרכים, יש להציבן בכבישים ובצמתים הבעייתיים והמועדים לפורענות בלבד. יש להקים ועדה בראשות שופט שתבחן את המיקומים המתאימים למיקום המצלמות וכן, על המצלמות להיות גלויות ובולטות כדי שישמשו להתרעה ולאזהרת הנהגים לבל יעברו את העבירה. את הכסף מגביית הקנסות יש להעביר למלחמה בתאונות הדרכים". כך מנכ"ל העמותה שמואל אבואב.

עוד עולה מנתוני אור ירוק, כי העבירה השכיחה ביותר של נהגים, על פי נתוני הלמ"ס, היא אי-ציות לרמזור אדום (1,757), וכן כי מהירות מופרזת הייתה העבירה הקטלנית ביותר על פי הלמ"ס ב-2010. יש לציין כי שימוש במצלמות מהירות הוא נפוץ ברחבי העולם, ואכן על פי מדגמים שונים, הוכח כי אלה תורמות לירידה בכמות תאונות הדרכים. עם זאת, ישנן לא מעט מדינות בהן מצלמות מהירות הוסרו בתום תקופה מסוימת, לאחר שלא חלה ירידה ולו הקלה ביותר בכמות התאונות, והציבור הביע מחאה על כך שרשויות האכיפה קונסות את הנהגים כדי להגדיל את קופת הרווחים. מה יהיה בישראל? ימים יגידו.

עוד חדשות בוואלה! רכב

מה אתם חושבים על מצלמות המהירות? כנסו לדף הפייסבוק וספרו לנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully