וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה פריוס מתחדשת

טויוטה מלטשת, מעדכנת ומרככת את המכונית ההיברידית הכי חשובה שלה, טויוטה פריוס. יותר נועם, פחות רעש כביש וזיהום אוויר. יספיק לה? כנראה שכן

קצת אחרי הקדימון NS4 שמאותת על דור רביעי לפריוס, יוצאת יצרנית הרכב הגדולה בעולם בהודעה: "פריוס 2012". כך לפחות ההפצה הרשמית של המותג אודות מקצה השיפורים של ההיברידית העממית; לא אזכורים למתיחת פנים, וגם לא רמיזות לדור הבא. בטויוטה הכריזו אמנם פעמים אחדות על מחליפתה של הפריוס בעוד שנתיים, אלא שעל פניו אף אחד לא ממהר לבצע שינויים קיצונים בשנה-שנתיים הקרובות.

מתיחת הפנים של הפריוס מגיעה פחות משנה לאחר הפעימה הראשונה שנחנכה בתערוכת פרנקפורט, לכאורה בשל הפרשים בקו הדגמים והקרבה לפריוס-פלאג אין והיאריס. דף הנתונים של הפריוס המחודשת מורה אמנם על כמה היבטים חדשים, אבל אינו מנפק מהפכות. בחוד הדברים, אין שינויים במנוע – לא בהספק ולא במרקם הטכנולוגי - יחידת ה-1.8 ל' עדיין תנפק הספק משולב של כ-134 כ"ס והביצועים פחות או יותר זהים.

גם ירידה לפרטים חושפת כי הפריוס החדשה תהיה חסכונית ונקייה בשיעור דומה לקודמתה, ועל כן תחזיק בתואר ה'משפחתית ההיברידית הכי פחות מזיקה לסביבה' גם בשנה הקרובה. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על קרוב ל-25 ק"מ לליטר, ואילו פליטת דו תחמוצת הפחמן (CO2) היא 89 גק"מ. אז אם כך, מהי גולת הכותרת?

בטויוטה מספרים על שלדה מהודקת יותר, איכות נסיעה משופרת, בידוד רעשים שעלה כתה, ושיכוך מהמורות יעיל בהרבה מבעבר. החברה השקיעה מאמצים בבידול הדגם הנכנס מהיוצא כדי לעמוד בתחרות הגוברת מצד פולקסווגן (ג'טה היברידית), שנכנסת לשוק האמריקני בקרוב. היא אמנם לא תוכל לעמוד ביכולתה הדינאמית של הגרמנית (שגם היא לא מבריקה), אך זה מעולם לא היה בראש סדר העדיפויות שלה.

עוד חידושים באים לידי ביטוי בהופעתה החיצונית של הפריוס. הפגוש הקדמי יותר מודגש, חישוקים חדשים בקוטר 17 אינטש נוספו, נורות ה-LED ירדו קומה, וכן תא הנוסעים עבר מודיפיקציות בתחום הבידור – ממשק בלו-טות' כסטנדרט, מצלמת ראייה לאחור, ומערכת שמע קלה יותר להפעלה. המכונית הוסיפה לאורכה גם עוד כ-2 ס"מ נוכח שלל השינויים הללו. הפריוס החדשה תקבל בכורה אירופאית בז'נבה, ולישראל תגיע מעט מאוחר יותר.


עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully