וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה עוברת לטורבו

טויוטה נערכת להתקין במכוניותיה מנועי טורבו קטני נפח, כתושבה לגל מזעור המנועים של קונצרן פולקסווגן, פורד ושאר אירופה. הגיע הזמן?

מאז שקונצרן פולקסווגן החל להכשיר את סדרת מנועי ה-TSI, נראה שחלה התעוררות רחבה בקרב היצרניות, שמפנימות שעידן האלף-שש מאות עד אלפיים סמ"ק הולך ונגוז – ולמעשה, גוסס לאיטו. נכון להיום, טויוטה היא יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם בפער לא קטן (אם כי מצטמק) מהטוענות לכתר פולקסווגן, ג'נרל מוטורס, פורד, ויונדאי-קיה. אבל בניגוד אליהן, היא קצת מהססת לחולל מהפכות דרמטיות בתחום ההינע.

ואולם טויוטה, שעד היום התרכזה בטכנולוגיה אטמוספרית במנועי בנזין, סימנה כמה שינויים במשך השנים האחרונות: א. יוקר המחייה מחייב שדרוגים טכנולוגיים שמיטיבים עם הרובד העממי. ב. על אף שטויוטה פריוס היא מכונית היברידית ופחות מזיקה לסביבה ממקבילות רגילות, עדיין מדובר ברכב יחסית יקר, וגם לא ממש נוח לשוטטות בערים הצפופות. אי לכך, היא אימצה את האמרה הידועה בעולם: אם אתה לא יכול להלחם בהם, הצטרף אליהם.

כעת עולה סימן שאלה: איזה מנוע טויוטה תנסה להשתיל בכלי-הרכב שלה? לחברה יש מצבור גדול של מנועים קטנים, החל מ-1.0 ל' ועד 1.3 ל' בגרסאות המוזלות וכלה ב-1.5 ל'. ועל כן האפשרות לחבר טורבו צנום נראית מפתה במיוחד. מכוניות כמו האייגו (תאומת פיג'ו 107 וסיטרואן C1), היאריס והאפילו האוריס – כולן תוכלנה להרוויח ממנוע צנוע ומוגדש, בעל הספק גבוה, צריכת דלק נמוכה ופליטת דו-תחמוצת הפחמן ברמה מופחתת בשיעור ניכר.

על פי מספר דיווחים בכלי-התקשורת בארה"ב, שקרובים ל"צלחת", עולה כי הגל הראשון של המנועים, צפוי לעלות לכבישים במהלך שנת 2013. בשלב ראשון, טויוטה תכוון את ההזנקה הראשונית לשוק היפני והאמריקני, כאשר בארה"ב ובאוסטרליה, תהיה זאת טויוטה קאמרי שתקבל לחזיתה מנוע טורבו בנפח מוקטן מ-2.5 ל' המשרת אותה כעת. מתי נראה פה יאריס טורבו קטנה או קורולה מוגדשת? אל תהמרו שזה יקרה לפני סוף 2013.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully