וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובת התקנת חיישני רוורס במכוניות חדשות

וועדת הכלכלה של הכנסת אשרה בקריאה ראשונה תיקון בחוק התעבורה, לפיו יש לחייב יבואני רכב בישראל להתקין מערכת חיישני רוורס בכלי-רכב חדשים

העיר הופכת להיות בטוחה יותר? וועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה הכהן, אשרה היום (רביעי) בקריאה ראשונה את ההצעה של חברי הכנסת אורי מקלב (סגן יו"ר הכנסת) ומשה גפני (יו"ר ועדת הכספים), על פיה יש לחייב את יבואני הרכב המקומיים להתקין במכוניות חדשות מערכת עם חיישני נסיעה לאחור. מדובר בתיקון בחוק התעבורה.

בהתאם להסכמות שהושגו לאחרונה, בין ח"כ מקלב למשרד התחבורה וועדת הכלכלה, החיישנים שיותקנו על כלי-רכב חדשים שמגיעים ארצה יהיו על פי תקנים שייקבע שר התחבורה וצוות הממונה על הנושא, והמשרד אף יקטלג את כלי-הרכב המתאימים למערכת ראייה לאחור.

בדיון קודם בהצעה שהתקיים בשבוע שעבר, טען ח"כ מקלב כי התיקון בחוק הוא פשוט, וכי ההצעה לחייב את היבואנים במגנוני רוורס במכוניות חדשות תתרום לשיפור הבטיחות בערים, ולמניעת נזקי רכוש במקומות צפופים. "החיישן יכול להציל נפשות, יכול למנוע פגיעה בילדים או באנשים בנסיעה לאחור.. בנוסף, יש גם פגיעה ברכוש ואפשר למנוע פגיעה של רכב ברכב או בעצם אחר". עוד הוסיף מקלב כי העלות של המערכת אינה גבוהה, ומסתכמת בתוספת של כמה מאות שקלים על בסיס החבילות המשולבות.

בעבר, חיישני רוורס היו אינטגרליים רק במכוניות יוקרה. אולם אלה הופכים נפוצים בשנים האחרונות גם במכוניות זולות ועממיות. המערכת פועלת בסיוע חיישנים המותקנים בפגושי הרכב, ומתריעה באמצעות צג נפרד (לעתים) וצלילים על קרבה מסוכנת לעצמים וגופים חיצוניים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • חניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully