וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס אליס מתחזה לקורבט

סדנת רכב בגרמניה מסתגלת לענף שמחובר באינפוזיה לשקע. אז היא לקחה לוטוס אליס, והסבה אותה למכונית ספורט חשמלית שמפיקה סאונד של קורבט

מה מניע חברה לייצר מכונית ספורט חשמלית, בהיעדר תשתית מתאימה? ובכן, בסדנת PG Elektrus הגרמנית, לא טוענים שהרכב שלהם מופנה לנסיעות ממושכות כמשפחתית עממית. היצירה החדשה - לוטוס 'אלקטורס' אליס, גם לא נראית כמו מכונית שנמצאת בדרכה להחלפת מצבר. המוטו של המייסד, מהנדס בשם מיכאל פרולייך, הוא "תהיה ייחודי"!. ואכן על פניו מדובר ברכב מנקר עיניים - מתי בפעם האחרונה ראיתם מכונית חשמלית מושכת ומאיימת בעת ובעונה אחת?

ישנן שתי יצרניות שמייצרות מכוניות ספורט חשמליות כסדרן: טסלה ופיסקר. רק הראשונה, הרודסטר - נדדה אלינו לצרכי ניסוי, ואילו פיסקר האמריקנית קצת מתקשה להרים את המותג עם תקלות במערכת הסוללות. הלוטוס אלקטרוס לעומתן, לא חייבת דין וחשבון לרגולטורים. כאן מדובר בכלי-רכב שמיוצר בעותקים בודדים, וסביר שבכל מקרה לא יעזוב את מסלול המירוצים לפחות עד שכוחן של הסוללות יאזל, בתום 350 ק"מ של נסיעה על טעינה אחת. די מרשים.

בקנה, יש לאלקטרוס מנוע חשמלי טהרני המפיק 270 כ"ס ו-35.6 קג"מ מאפס סל"ד. המכונית מאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות! לדברם, והמהירות המרבית הלא רשמית היא מעל 300 קמ"ש בלי מגביל אלקטרוני (252 קמ"ש), בתמיכתה של תיבת הילוכים אוטומטית עם תפעול ידני. משך זמן טעינת המכונית אגב, אורך ארבע שעות משקע מהיר ועד שמונה שעות בחצר הבית.

אחת הטענות העיקריות נגד מכוניות ספורט חשמליות, נוגעת להיעדרו של צליל משכר (יניקה ופליטה). בסדנה פתרו זאת על ידי מערכת שמע המפיקה העתק פסקול של מנוע שמונה צילינדרים משברולט קורבט, שמעשיר את החוויה בקבינה ובכלל גורם לריגושים. איך זה עובד בדיוק? לא ברור. מה שבטוח הוא שזה מפיג את החרישיות המערפלת של ההנעה הירוקה. מחיר כמובן עוד אין.

עוד סדנאות שיפורים בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • לוטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully