וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: מרצדס ML 350 המחודש

29.1.2012 / 16:00

הקרוסאובר הגרמני, מרצדס ML חידד עיצוב, שיפר מנוע ותיבה, טיפל במתלים והעשיר את תא הנוסעים. מה 640 אלף שקל קונים לכם, ומה חסר לנו בו?

"כל אדנית כזו תעלה לך 28 שקל, התחתית שלה עוד 12, כל פקעת עוד 5 שקלים ושני שקי אדמה..." עשה המוכר במשתלה חישוב מהיר והוציא אותי עם חשבון של כמה מאות שקלים על כל כך מעט פריטים. בדרך הוא גם תקע לי מבט מלא רחמים, כמעט, כי הוא עדיין עשה עלי קופה יפה. בדרך אל החניה הוא עוד הספיק לשאול אם יש לי רכב גדול מספיק בשביל כל זה ובאמצע הדרך, כשדלת הבגאז' של ה-ML החדש נפתחה חשמלית בלחיצה על שלט הרכב ופערה תא מטען עצום, הוא נאלם לרגע. בטון כמעט מאוכזב (על שיכול היה להכניס לי מחיר גבוה יותר כמובן) הוא שאל - יש לך ג'יפ של מרצדס ואתה מתבאס על 300 שקל?". להסביר לו שהוא לא שלי, כבר לא היה צורך.

כן, כשרוצים להיראות עשירים, קונים רכב פנאי של אחד המותגים הגרמניים. כמובן שגם מכונית סלון של אותם המותגים תעשה את העבודה, אבל כשבאמת רוצים להוציא את העיניים לכולם, רכב כמו מרצדס ML המחודש שניתן לנו למבחן, הוא הכלי המתאים. באמצע השנה החולפת עבר הקרוסאובר היוקרתי של מרצדס עדכון חשוב וכעת הוא מגיע אלינו לנהיגה ראשונה. בתפריט שלו נמצא מנוע חדש, תיבת הילוכים משופרת ועוד שלל נגיעות חשובות מסביב.

מועד המבחן שלו גם נפל על כמה מהימים הגשומים ביותר השנה בישראל. גשם שהשאיר רבים בבית ויכול היה להרוס כל מבחן אחר, אבל ההודעה על סופת שלגים בצפון הגולן וסגירת אתר החרמון למבקרים רק הגדילה את הרצון שלנו להעפיל צפונה. זה הרכב המושלם למזג האוויר הזה, אז כנסו פנימה, החימום כבר עובד.

מבחן מרצדס ML 350. קובי ליאני
מבחן מרצדס ML 350/קובי ליאני

המראה הרטוב (והקפוא)

בגשם שטוף ובקור מקפיא קשה לעצור בצד הדרך כדי להתרשם מהחזות החדשה של ה-ML. אולם גם אם לא נסקור את הרשימה הארוכה של השינויים (חזית חדשה בהשראת ה-CLS, מכסה מנוע אגרסיבי, קן מותניים מוגבה, חלק אחורי מודגש עם יחידות תאורה ענקיות ופסי ניקל וכו'), מספיק לספור את כמות הראשים שהרכב הזה מסובב ברחוב ובכל עצירה ברמזור. המונים מתמגנטים אליו וזה רק מחזק את הטענה עמה פתחנו – לא צריך רכב ספורט בשביל תשומת לב. ה-ML משחק אותה בענק בסעיף זה. לא, לא תצליחו לחמוק איתו מתחת לרדאר של אף אחד ואחרי ההלם הראשוני ממנו, כולם מביטים פנימה לראות מי זה בן המזל שיושב שם מאחורי ההגה.

מרצדס בהחלט יכולים לסמן V על עניין העיצוב. מבלי להשוותו עדיין באופן ישיר מול מתחריו, אפשר לפחות לומר ששינוי העיצוב מצליח להדגיש מאוד את הופעתו ביחס ל-ML היוצא.

גם כשפותחים את הדלתות נשארים מרוצים. הקבינה שלו מזמינה מאוד ונעים להיכנס ולחוש את כל העושר הזה מסביב. זה כמובן מורכב מחומרים מעולים, ההגה שמנמן ורך למגע, המושבים (ספורט, משלבים עור ואלקנטרה) חובקים את הגוף היטב (הכוונון החשמלי עבר לקדמת הדלת - מיקום נוח יותר לתפעול), מעל לראשי הנוסעים ישנו גג זכוכית פנורמי נפתח (תוספת בתשלום), הדוושות עשויות מאלומיניום מחורר, מערכת השמע מגיעה מהרמן קרדון ולה 14 רמקולים ובלילה בוקעת מכל מני חריצים תאורת אווירה. מושלם? ובכן, כמעט. כי ברכב יקר שכזה, הופתענו (והתאכזבנו) לגלות תאורת האלוגן פשוטה שמאירה באופן לא ממש מספק את הדרך בלילה החשוך, במקום בי-קסנון איכותית.

הממדים הגדולים של ה-ML (492 ס"מ לאורך, 192.6 ס"מ לרוחב, 180 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 291.5 ס"מ) מאפשרים לו לשאת חלל נוסעים גדול ונדיב במיוחד במרחב. במושבים הקדמיים יש שפע של מרחב וגם מאחור, אפילו לשלושה מבוגרים. על תא המטען כבר סיפרנו לכם, וזה מציע נפח התחלתי של 690 ליטר וזה ע-נ-ק.

מבחן מרצדס ML 350. קובי ליאני
מבחן מרצדס ML 350/קובי ליאני

קוביות בבטן או כרס בירה?

בהמשך לריענון שעברו מרבית דגמי מרצדס בשנה החולפת, גם ה-ML קיבל תחמושת חדשה בחזית - מנוע חזק וחסכוני מבעבר. כמו שניתן להבין משמו (ML 350), נפח מנוע ה-V6 בנזין שלו עומד על 3.5 ליטר וזה מפיק כעת 306 כ"ס ב-6,500 סל"ד וכן 37.7 קג"מ שזמין בכל התחום שבין 3,500 ל-5,250 סל"ד.

המנוע הזה הולם מאוד את ה-ML הגדול וגם את רמת הציפיות לביצועים ממנו. מצד אחד, הוא ליניארי, חי וערני בכל אורך רצועת הסל"ד (כוח משמעותי מופיע מ-4,000 סל"ד), הוא מסוגל לשנע את הגרמני הלבן הזה באופן חרישי ומנומנם בכל מהירות שתחפצו (משייט ב-100 קמ"ש ב-1,800 סל"ד) או לשגר אותו מהמקום קדימה בנחישות מרשימה. למרות משקל עצמי של יותר מ-2.1 טון, הוא מזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות בלבד ומסוגל להעפיל ל-235 קמ"ש. עקיפות הוא מבצע בזריזות שמפחידה את הנעקפים - מדביקים את הדוושה לשטיח (לפעמים קצת מפריע לדוושה) ופרץ התאוצה מופיע תוך חצי שניה.

חלק נכבד מהגמישות הזו נזקף לזכות תיבת ההילוכים. שבעת יחסי ההעברה שבה מחולקים היטב, מהירות פעולתה בהעברת הילוכים, בעיקר בעזרת המנופים שמאחורי ההגה, מצליחה להפיק את המקסימום ממה שהמנוע מסוגל לנפק, כך שהשידוך בניהם מצוין. מרצדס טוענים לשיפור של עד 25 אחוז בצריכת הדלק של ה-ML המחודש ובמקרה הזה, בשיוט רגוע באוטוסטרדה הוא הפגין צריכה של כ-9.5 קילומטרים לליטר בממוצע ואילו בסיכומם של ימי המבחן, הוא גמע ליטר דלק לכל 8 קילומטרים וזה מצוין ביחס לגודלו ומשקלו.

מבחן מרצדס ML 350. קובי ליאני
מבחן מרצדס ML 350/קובי ליאני

רגליים כבדות או שמנמנות?

הציפיה למצוא התנהגות כביש מושחזת בכלי רכב מסוגו של ה-ML לרוב נדונה לאכזבה. השילוב הזה בין משקל גוף לא מבוטל עם מרכז כובד גבוה וממדי ענק, מניבים לא פעם תגובות של אונית מכולות על הכביש. רק לעתים נדירות אנו נתקלים בקרוסאובר גדול שכזה שמצליח לשמור על קשר הדוק ושמח עם הכביש. ה-ML המחודש לא שם ולא שם.

למרות הממדים הנדיבים, הוא לא מתנועע בין הפניות החדות והמהירות שבגולן כמו סחבת בפונג'ה, אבל גם לא כמו אקרובט פארקור - הוא ממש באמצע. רכב המבחן הגיע כשהוא מצויד במתלי אוויר (פניאומטיים) ולאלה שני מצבי תפעול - קומפורט (נוחות) או ספורט בלבד. למה בלבד? מיד נסביר.

כי מחד, במצב הקומפורט, המתלים נעשים ממש רכים. רכות מהסוג שבולעת את כל השיבושים הקטנים באספלט ומעלימה את רובם. מצב זה מתפקד מצוין בתוך העיר, אך פחות בכבישים הפתוחים בישראל, שכן שם הם גם נדרשים להתמודד עם אספלט גלי. במקרה זה, המצב הרך לא מונע נדנודים רוחביים ואלכסוניים ומרגיש אמריקני מדי באופיו.

ממגד, כשעוברים למצב הספורט, המתלים מוקשחים מאוד והגוף נעשה מפולס בהרבה גם לנוכח עומסים כבדים בפניות, אך גם למוחשי יותר באי היכולת לספוג מהמורות קטנות כגדולות. זה מצוין ומבורך כמובן בנהיגה ספורטיבית, אבל לא כשמדובר בשני מצבים קיצונים כאלה. אחד רך מדי, שני קשה מדי וחסרונו של מצב אמצע בניהם מורגש מאוד.

גם ההגה, שאמנם היה נעים לאחיזה, לא משפר את המצב. משקלו טוב, אבל שום תחושה מהגלגלים הקדמיים לא עוברת אל ידי הנהג ואף פחות נעים מכך, למרות היותו מהיר גם בתגובה וגם בסיבובים מנעילה לנעילה, הוא מרגיש לא מדויק, כאילו משנה את יחס הפנית הגלגלים ביחס לא ישר לסיבוב ההגה.

ה-ML מצויד גם במערכות שאמורות לסייע לו לצלוח גם את העולם הלא סלול. יש בו בקרת ירידה במדרון (עובדת מצוין), הגבהת גחון על ידי מתיחת המתלים (עד מרווח של 30 ס"מ - הירידה חזרה למצב הכביש משמיעה רעשי פליטת אוויר חזקים מאוד) ואפילו שליטה מתקדמת על מערכת בקרת המשיכה והיציבות שיתאימו לתנאים החלקים, אבל עם צמיגי כביש טהורים שלבושים על חישוקי 19 אינטש ומרכב פלסטי פגיע שעולה המון לתקן, לא העזנו להרחיק מעבר לשביל הכבוש.

מבחן מרצדס ML 350. קובי ליאני
מבחן מרצדס ML 350/קובי ליאני

החל מ-570,000 שקל

לא באמת ציפיתם שרכב כמו ה-ML350 יהיה זול נכון? אחרת אין יהיו לו קבלות על התדמית העשירה והיוקרתית שהוא משדר? רכב המבחן שהגיע ברמת האבזור ספורט ידרוש מכם הוצאה של 640 אלף שקל, כשגרסת הבסיס של ה-ML תצטנע עם 570 אלף שקלים ולכן עבור רוב בני האנוש, הוא יישאר רחוק ובלתי אפשרי להשגה. האם בכך חלק מתדמיתו? בוודאי, אולם לפחות הוא מגיע מוכן לקרב מול הקרם של התעשיה מגרמניה - פורשה קאיין, פולקסווגן טוארג, ב.מ.וו X5 ואודי Q7 (היחיד עם 7 מושבים). מספרי המכירות אינם גדולים, אבל הקרב שם צפוף וכואב.

עוד מבחני רכב והשקות בוואלה! רכב

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully