וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות המהירות יחלו לפעול ביום ראשון

2.2.2012 / 14:28

מצלמות המהירות יחלו לפעול כבר ביום ראשון ה-5 בפברואר, בינתיים יפיקו רק דוחות אזהרה. מחודש מארס, יופקו הדוחות היקרים

מצלמות המהירות החדשות יחלו את פעולתן המבצעית כבר ביום ראשון הקרוב, ה-5 בינואר, כך פרסם היום המשרד לביטחון פנים בהודעה מיוחדת. 28 מצלמות מהירות חדשות יחלו לפעול בחודש הקרוב בכבישי ישראל, מתוכן 19 מצלמות רמזור ו-9 נוספות למדידת מהירות. אולם רק 12 מתוך כל אלה כבר יהיו מבצעיות החל מראשון. במפות שאותן פרסם המשרד, ניתן לראות את מיקומי המצלמות שיפעלו כבר בחודש הקרוב. עד סוף הפעימה הראשונה, יוכשרו בסך הכל 180 עמדות הפעלה, שבהן ינועו ברוטציה 60 מצלמות. 40 מהם יתעדו עבירות מהירות ו-20 מהן יתעדו חציית רמזורים באור אדום.

אולם, בתוך כך מודיע המשרד לביטחון פנים, כי הטמעת האכיפה האלקטרונית החדשה, קרי מצלמות המהירות החדשות בפרויקט א'3 יעשה באופן הדרגתי. המשמעות היא, שבמהלך חודש פברואר, יפיקו המצלמות דוחות מהירות, אך אלה לא יישאו עונש בגינם וישמשו כדוחות אזהרה שאינם מיועדים לתשלום.

אל דוחות האזהרה יצורף מכתב מניצב ברונו שטיין, מפקד אגף התנועה במשטרת ישראל ובו ייכתב: "רכבך תועד מבצע עבירת תנועה כמפורט בדו"ח המצ"ב. אגף התנועה מפעיל מגוון מערכות מתקדמות לאכיפת עבירות תנועה לשמירת שלומם וביטחונם של כלל המשתמשים בדרך. בעת זו (חודש פברואר, מצאתי לנכון, לפנות אליך באופן אישי ולבקשך לציית לחוקי התנועה, וזאת מבלי לרשום כנגדך דו"חתנועה בגין העבירה הנוכחית. עדיף להפסיד רגע בחיים, מאשר את החיים ברגע", כך לשון המכתב.

ההרתעה תמנע תאונות

לאור גל הפרסומים האחרונים בנושא מצלמות המהירות, מנסים במשרד לביטחון פנים להראות את הסיבה האמתית לדבריהם להתקנת אמצעי האכיפה החדשים - הקטנת מספר ההרוגים בתאונות הדרכים. את דבריהם הם מגבים בנתונים ממדינות מערב אירופה, שם נרשמה ירידה של בין 30 ל-50 אחוזים במספר ההרוגים בעקבות בכנסה לשימוש של מצלמות מהירות.

המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים, מר אליעזר רוזנבאום, ציין כי "מטרת התכנית היא להוביל לשינוי בתרבות הנהיגה של הנהגים בישראל, לצמצם באופן מהותי את מספר תאונות הדרכים ומספר ההרוגים והנפגעים בכבישים, להגביר את ההרתעה מביצוע עבירות תנועה ולבלום תופעות של בריונות בכביש". לדברי רוזנבאום, במדינות שבהן פועל הפרויקט כגון צרפת, אוסטרליה ואנגליה ירד מספר ההרוגים בתאונות ב-30%-50%. בקנדה, הובילו המצלמות לירידה של 25% במספר התאונות, 11% במספר הנפגעים, ו-17% במספר ההרוגים.

מנתוני אגף התנועה של משטרת ישראל עולה כי מספר קטעי הכביש שנבחרו מהווים רק 11.2 אחוז מסך אורך הכבישים בישראל. עם זאת, בקטעים אלו התרחשו 27 אחוז מסך התאונות הכולל, 30 אחוז מסך התאונות החמורות ו- 24 אחוז מהתאונות הקטלניות שאירעו בין השנים 2006-2010 בתחום הבינעירוני. בנוסף, עולה כי מהירות מופרזת היא הגורם העיקרי לתאונות הקטלניות בקטעי הכביש הללו.

מערכת המצלמות הדיגיטליות המותקנות בכבישים ובצמתים נבחרו לצורך צילום עבירות מהירות מופרזת או מעבר באור אדום. התצלום מועבר באופן אוטומטי למרכז השליטה ובקרה, ולאחר מכן התמונה עוברת בקרה אנושית על ידי שוטר, ולאחר אישורו מופק הדו"ח. התהליך כולו הוא תהליך מהיר ויעיל, ובתוך 96 שעות יישלח לבית הנהג דו"ח תנועה הכולל תצלום העבירה. לדברי המשרד, לאכיפה האלקטרונית האוטומטית יתרונות רבים ובראשם קיצור משך הזמן בין ביצוע עבירת התנועה לקבלת הדו"ח ובכך להגברת כושר ההרתעה.

עוד על מצלמות המהירות החדשות בישראל

ממשיכים לדבר על האכיפה האלקטרונית בפייסבוק של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully