וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נהגים צעירים מתים מלחץ חברתי

9.2.2012 / 8:20

71 אחוז מהנהגים הצעירים הודו שהיו מעורבים בתאונה בגלל היסח דעת וחיפוש ריגושים הנובעים מלחץ חברתי. הורים, הגבירו הפיקוח

שני מחקרים חדשים בארה"ב מצליחים לשפוך אור על הסיבות העיקריות למעורבותם של צעירים בתאונות דרכים קשות וקטלניות. צוות של חוקרים פקד במשך ימים ארוכים את בית החולים לילדים בפילדלפיה וראיין את הנהגים הצעירים שהובאו למקום בעקבות התאונות וממצאיהם חשובים מאוד.

המחקר הראשון כלל ראיונות וסקרים שבוצעו על 198 נהגים צעירים ומצא שאלה נפלו קורבן ללחץ חברתי שהכניע לבסוף את כושר הנהיגה שלהם וגרם לתוצאות טראגיות. רוב נהגים צעירים אלה ציינו כי נסעו ברכבם עם מספר רב של נוסעים, לעתים יותר מהמותר להסיע בסוג רכב זה, הם הגדירו את עצמם כמחפשי ריגושים והם לא הסכימו שהוריהם יקבעו להם כללים (שעות חזרה הביתה, מרחקי נסיעה וכו') או יפקחו על פעולותיהם. רבים מהם סיפרו כי כמעט מיד עם התחלת הנסיעה, התלהטה האווירה ברכב במגוון אופנים והדבר הביא אותם לנהיגה מהירה ולעתים פרועה. חלק גדול מהנהגים שרואיינו סיפרו שכלל לא היו יודעים לסכנות שבנהיגה שכזו.

במחקר השני, לעומת זאת, ניתחו החוקרים מידע מ-677 בני נוער שהיו מעורבים בתאונות קשות בעת שהיו מאחורי ההגה. כפי שמתברר מהמחקר, דעתם של גם נהגים גברים וגם נשים הייתה מוסחת לפני התאונה הקשה לפי האחוזים הבאים: 71 אחוז מהגברים טענו שדעתם הייתה מוסחת על ידי הנוסעים שלהם לעומת 47 אחוז מהנהגות שהודות באותו גורם ממש.

עוד גילה המחקר כי נהגים צעירים (גברים) שהסיעו נוסעים ברכבם, ביצעו פי שש יותר תמרונים בלתי חוקיים רכבם (מהירות גבוהה, חציית צמתים במהירות וכו' ) וכן הכפילו את רמת הסיכון בנהיגתם (בלימות חריפות, פניות מהירות וכו') רגע לפני קרות התאונה הקשה, לעומת מצבי הנהיגה בהם היו לבד ברכבם.

המסקנות המתבקשות מהמחקר קשורות כמובן לחינוך. נהגים צעירים חייבים להבין את הסכנות שבנהיגה בכלל ובנהיגה אגרסיבית ולא חוקית בפרט. כמו כן, ההורים נדרשים להגביר את הפיקוח על נהיגת ילדיהם - ללוות את אלה יותר, לצמצם את מרחקי הנהיגה בשעות הלילה וכמובן, להימנע ככל הניתן מהסעת מספר רב של נוסעים ברכב.

עוד בטיחות ומחקרים בוואלה! רכב

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully