וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מוסטנג חוגגת לחטיבת הביצועים

שלבי הציג בתערוכת שיקגו מהדורה חגיגית לציון 20 שנה להקמת חטיבת SVT . גרסת ה-500 GT העוצמתית נבחרה לקדם את האירוע בלי חלק עליון

ב-1993 הקימה פורד חטיבה שכל מהותה לטפל בגרסאות בסיסיות של היצרן, ולהמירן למפלצות ביצועים. במשך שני עשורים ייצרה SVT, ראשית תיבות ל-Special Vehicle Team , קרוב ל-210 אלף מכוניות שנתפרו להן חבילות תחרותיות שמתמקדות בארבעה היבטים: ביצועים, תוכן, בלעדיות וערכים. כעת בתערוכת הרכב בשיקגו, היכן שהחברה חנכה את החטיבה, מציינים את המאורע עם גרסה עילאית למכונית הקבריולה של שלבי GT500 בדמותה של פורד מוסטאנג 2013.

הפרטים הטכניים אודותיה לא נחשפו במלואם. אולם בפורד מספרים כי למוסטנג GT500 קבריולה מותקן מנוע עתיר נפח לו 5.8 ל' בהגדשת-על, המחלץ הספק מרבי של 650 כ"ס. לא פורסם בדל מידיע על מיאוצים רשמיים, אך במסגרת שורה של ניסויים שנערכו על מסלול המירוצים בסברינג ארה"ב, היא הייתה מהירה ב-3.5 שניות להקפה מגרסת הקופה התאומה לה. מהירותה המרבית הוגבלה ל-255 קמ"ש, אולם בשלבי מוכנים להסיר את המנגנון ולקחת אותה לשיא, שנאמד באזור ה-300 קמ"ש פלוס.

נוכח העומסים על המרכב, נכנסת SVT לשורש העניין ומעניקה טיפול מסור למתלים ולבלמים. בחברה השתילו למוסטאנג GT500קבריולה מערכת מתלים אדפטיבית של בילשטיין וסט בלימה תחרותי מבית היוצר של ברמבו. הוויסות נחלק לשלושה מצבים, כאשר בחירה במצב ספורט מקשיחה את המכונית והתגובות נעשות חריפות בתמיכת משוב מדויק מהכביש. לעומת זאת, מצב נוחות הוא לשיוט נינוח, ובמרכז אפשר לבחור בנהיגה "נורמלית" - עד כמה שזה מתאפשר לנהוג בה באיפוק.

ב-SVT נערכים ל-20 השנים הבאות, ומבטיחים את אותה מיומנות גבוהה שנוסדה לפני קרוב ל-20 שנה. "המכונית הראשונה שלנו הייתה פורד מוסטנג קוברה ב-1993. היו לה 235 כ"ס ממנוע 5.0 ל' שמונה צילינדרים. אני חושב שזה רק משקף עד כמה התקדמנו טכנולוגית ומסחרית בשנים שחלפו", כך קרי בלדורי, סגן נשיא SVT בפורד. אף אחד לא חולק עליו.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

כנסו לקהילה המוטורית הגדולה ברשת

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully