וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה טרקסטר: 250 כ"ס בכדור אש

קיה טרקסטר מעוצבת כמו רקטה, יש לה מנוע שמחלץ 250 כ"ס ונשמה שיורקת אש. מה חושבים ההוגים? "רצינו שהיא תהיה כמו בולדוג"

קיה עברה מפנה בלתי רגיל בשנים האחרונות. מחברה בינונית שהוציאה כלי-רכב מאכזבים כמו פרייד ושומה, היא החלה לשטוף את העולם (בסיועה של יונדאי) עם מכוניות שובות עין כמו הפורטה, סיד, סול, קופ, פיקנטו החדשה ועוד. לאירופה אולי לקח זמן לעכל את הסיד המשפחתית כאלטרנטיבה הוגנת בפלח המשפחתיות, אולם כעת כשקיה מביטה למערב ללא רגשי נחיתות, היא שולפת בעיר הרוחות מכונית ספורט קיצונית שתותיר את כולם פעורי פה – קיה טרקסטר קונספט.

הטרסטקר היא קיה סול, אבל לא בדיוק. היא עשירה בהרבה חריף בעטיפה החיצונית ומתחתיה, והקשר ביניהן טיפה רופף; היא ארוכה מממנה בכמעט 3 ס"מ, רחבה ממנה ב-13 ס"מ ומאובזרת בערכה קוסמטית המשווה לה מראה משחר לטרף. מתכנניה טוענים שלא רצו לשבור את הקודים הגנטים של הסול, אבל נאלצו לחולל שינויים כדי ליצור פירוד בין הדגמים. "הרעיון היה להעניק לטרקסטר חזות של בולדוג", כך טום קרנס, ראש מחלקת העיצוב האמריקנית של קיה. "רצינו שאנשים יבחינו שזאת סול, אבל בגישה שונה, נועזת", הוא מוסיף.

בתא הנוסעים צפויה לנהג הפתעה מנקרת עיניים - לטרקסטר יש כל מה שאפשר לבקש ממכונית ביצועים נושכת: מושבי ספורט, ידית הילוכים קצרה, דיפוני אלקנטרה משולבים עור, הגה מצופה עור ודוושת מחורצות. מאחרי זוג המושבים הקדמיים נותרה שורה עירומה ממושבים, בה מאופסנים פריטים כמו מטף כיבוי-אש, עמדות התקן לקסדות מירוץ, ארגז כלים וצמיג חלופי – לא מסוג הדברים שיופיעו בגרסה סדרתית. "בהחלט יש לה עתיד על מסלול המירוצים", מחדד קרנס.

המנוע הוא כמובן גולת הכותרת בטרקסטר. ותהיו בטוחים שזו לא יחידה עממית ורגועה. אולם בניגוד להרבה חברות שמאבדות עצמן לדעת בהשתלות מנועים, קיה בחרה ביחידה לא בדיונית לקונספט - גם כשהמכונית תושק רשמית בפורמט כזה או אחר.

מנוע ה-2.0 ל' טורבו של הטרקסטר מחלץ תפוקה מקסימלית של 250 כ"ס (66 אחוזים יותר מהסול החזקה ביותר), כאשר הכוח להנעה כפולה בחיבור אל תיבה ידנית עם ששה הילוכים. סט המתלים הספורטיבי של הטרקסטר מקבל תמיכה ממערכת בלימה של ברמבו עם שש בוכנות לקליפר מלפנים וארבע מאחור. כמה מאפס ל-100 קמ"ש? נתון לא רשמי מדבר על פחות מ-6 שניות ומהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

למרבה הצער, הטרקסטר בעיבוד הרעיוני לעיל לא תעבור לייצור סדרתי. במקום זאת, בקיה יתכננו סול המבוססת על תכונותיה (בגרסת 3 דלתות) ועם מנוע שלא יהיה קצר בהרבה מ-250 כוחות הסוס שהקונספט מפיק (סביבות 210 כ"ס). אולי עכשיו בחברה האם יונדאי, חוששים קצת יותר שהמתמחה יכה את המומחה.

עוד הרבה על קיה בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה ברשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully