וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגורה החכמה של מרצדס

משיקה טכנולוגיית חגירה מתקדמת שתגן על הנוסעים במושב האחורי במקרה של תאונת דרכים קשות. "ציון דרך משמעותי במערכת קדם הגנה". בקרוב על הכביש

מרצדס חשפה שלב חשוב ונוסף במערכת ה'קדם הגנה', במסגרת מעטפת בטיחות הנוסעים בתאונות דרכים. מדובר במנגנון רב שלבי מתוחכם, שנועד ראשית לעודד את הנוסעים במושב האחורי לחגור חגורות בטיחות על ידי שימוש בנקודות עגינה מוארות, בעוד הפטנט הטכנולוגי מאפשר פעולה אדפטיבית של החגורה לכניסה נוחה, או הידוק הנוסע למושב במקרה של התהפכות או התנגשות בצד המכונית.

בשקע החגורה המואר מותקן מנוע חשמלי זעיר. תפקידו להדק או להרפות את הנוסע בהתאם לפקודות ממחשב המכונית (טווח הרצועה נע בין 70 מילימטרים קדימה ל-40 מילימטרים לאחור). באירוע שבו מערכת הקדם הגנה ערנית להתנגשות בלתי נמנעת, או מצב המסכן את הנוסעים, המנגנון דרוך לווסת את הלחץ שיופעל על החגורה.

חלילה אם המכונית מעורבת בתאונת דרכים, המנוע החשמלי מונחה לשחרר את החגורה ברגע שכוחות ההצלה והחירום פותחים את דלתות הכניסה כדי לאפשר חילוץ מיידי. היות ונקודת החגירה מוארת, חילוץ בתנאי חשכה מקל על עבודתם בצורה משמעותית.

יתרון נוסף של החגורה לדברי מרצדס, הוא בהפחתת אפקט ה"צליפה" של חגורות שנעות בקיצוניות במקומן בזמן תאונה. "החגורה החדשה מתוכננת למנוע פגיעות וחבלות באגן ובאיזור בית החזה. היו הרבה מקרי פציעות שבהן נוסעים נפגעו מכמעט עקירות של החגורות בתאונות דרכים", כך מסביר ד"ר רודולף שובורג, מנהל מכון הבטיחות בדיימלר.

מסתמן כי המכוניות שתימכרנה מצוידות בהתקן החדש, תשתייכנה רק לסגמנט הפרמיום, כמו שמעיד שוברג. "במכוניות פרמיום נוטים הנוסעים במושב האחורי להתרווח כמו בבית, וקצת שוכחים שבכל זאת מסוכן ורשלני לא לחגור חגורות בטיחות. המערכת מתוכננת להגן עליהם מאותה קלות דעת ופזיזות". נקווה שבעתיד, נחווה את המערכת גם בקבוצה קצת יותר עממית.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully