וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומות: אסטון מרטין זגאטו

אסטון מרטין משחררת לכביש גרסת ייצור לזגאטו V12, עם מנוע שמפיק 510 כ"ס ותג מחיר של 300 אלף יורו. הקדימו, רק 150 תשלחנה לייצור

לא היה מובן כל-כך אם אסטון מרטין עתידה לייצר את הזגאטו V12 קופה. ההכנות היו בעיצומן אשתקד כאשר זוג קונספטים התחרו ב-24 השעות בנורבורגינג וסיימו בתוצאות יפות. אלא שהחותמת הרשמית לה נזקקו המתכננים - זו שקובעת חיים או גריסה, לא ניתנה ב-2011 בשל משובים חלקיים. אולם כעת, לאחר סבב דיונים ארוך, קיבלה החברה החלטה להמשיך ולפתחה לקראת מכסת ייצור קטנה, שתתמקד ב-150 עותקים. כל אחד אגב, מוערך ב-330 אלף יורו שהם כ-1.5 מיליון שקלים לפני מס.

הזגאטו החדשה מיוצרת מתרכובות אלומיניום וסיבי פחמן, בחלוקה למכסה מנוע, ידיות, תקרה ועוד כמה רכיבים בתא הנוסעים. אלה מקנים לה משקל נמוך לטובת הניהוג וכן בהפחתת תצרוכת המשאבים. היא מצוידת במנוע שנפחו 6.0 ל' שניים-עשר צילינדרים, בעל תפוקה של 510 כ"ס ו-58 קג"מ ב-5,750 סל"ד. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות דרך תיבה ידנית ששה הילוכים המעבירה את הכוח לגלגלים מאחור, ומהירותה המרבית עוברת את רף ה-300 קמ"ש בלי בעיות.

החיבור בין אסטון מרטין לסדנת זגאטו (מילאנו) הוא אינו חדש כמובן. האיטלקית מתמחה בעיצובים מסוגננים והנדסת רכב ורקמה פרויקט עם אסטון מרטין בשנת 1960, כשהחברות חשפו את ה-DB4GT. מאז, מערכת היחסים ביניהן התקררה עד שב-1986 שוב שיתפו פעולה בפרויקט ה-V8 זגאטו, והמשיכו לשנות ה-90 וה-2000. "חמישים שנה אחרי הזגאטו הראשונה, החלטנו לערוך לה מחווה עם ה-V12 קופה", כך יו"ר אסטון מרטין אולריך בץ. עוד הוא אומר כי המותג הצליח ללכוד את הרוח המקורית של ה-DB4 ולנסח אותה מחדש ב-V12. מה אתם אומרים, יש לה מקום ליד האסטון מרטין האגדית וה-ONE77 הסופר נדירה?

עוד על אסטון מרטין בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה ברשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully